Det har bara rullat på

Dagen har inte bjudit på så mycket roligt faktiskt. Även idag har vädret varit växlande så man inte vetat om man ska stanna inne eller ta med sig barn, vagn och jycke med mera för att vara ute en stund. De tjocka gråa och tunga molnen har hängt över oss och släppt några droppar då och då för att i nästa stund släppa fram solen som stekte på bra. Men efter vår förmiddags promenad tog vi det säkra kortet idag igen och satte oss på trappan och åt frukost och läste tidningen. Resten av dagen spenderades inne. När jag tänker tillbaka har jag inte hunnit göra ett smack mer än att diska och ringa till försäkringskassan samt skickat ett par mail. Bebisen har haft en sådan där dag då han envisas med att enbart ta små powernaps. Så den mesta tiden har gått till att mata, underhålla, byta blöja och försöka söva. Den proceduren hann vi med ett par gånger under dagen. Välkommen till mammaledighetsvärlden ;) När pappan kom hem hela två timmar tidigare idag (lycka) slutförde jag jobbet med min likör samt fixade middagen. Sedan började vi att tömma det ena lilla rummet här uppe på möbler och prylar. Tack och lov var det inte mycket av det som var vårat där :) Men nu är det nästan tomt och städat även där. Ni ser, det rullar sakta men säkert på :) Albin hann med att bada ikväll också. Denna gången med pappan. Nu äntligen har han kommit på att bada faktiskt är skoj! Jisses vad han sprattlade omkring stundvis :) Därefter började projekt- försöka natta bebis. Det är i stort sett varje kväll en kamp för honom att låtas besegras av John blund. Han kämpar emot och blir istället övertrött vilket leder till en mycket missnöjd, arg och ledsen bebis som i sin tur gör nattandet ännu svårare för han själv OCH hans föräldrar. Men idag hann jag NÄSTAN få till det innan det spårade ur. Lite kink hann det bli men med hjälp av vagnen och halltröskeln samt en pappa som dammsugade i andra änden av huset hann det inte gå så långt idag. Bebisen somnade och sov gott i flera timmar :) Nu har vi alla bäddat ner oss i sovrummet. Alla sover utom jag. Som vanligt. Ska läsa lite tänkte jag innan jag släcker och somnar gott. Håller tummarna för att få en matningsfri natt. Eller iallafall bara en matning. Amen :)


Kommentarer
Postat av: Syrran/moster

Sötnosar, vad fina ni är.

2012-08-09 @ 08:50:47
URL: http://Baraordifoljd.blogg.se
Postat av: Syrran/moster

Albin är riktigt lik dig på detta kort, tycker jag.

2012-08-09 @ 11:12:48
URL: http://Baraordifoljd.blogg.se
Postat av: Mamma

Vilken fin bild! Jag håller med, det syns att det är mor och son.

2012-08-09 @ 22:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0