Fy bubblan!

Hur ska vi klara oss här hemma utan pappa/husse? Imorgon börjar han jobba igen. Dessa fyra veckor har bara försvunnit... Tycker inte det var länge sedan vi gick och väntade och längtade till att hans semester skulle börja. Men nu är det slut för denna gång :( Vad ska vi se fram mot nu? Julen? Nä fy sjutton! Det har varit så skönt och mysigt att ha honom hemma. Ta dagarna lite som dom kommer, ha familjen på besök, åka ner till familjen och kunna stanna längre än bara över en helg. Och att inte ensam behöva ta hand om och sköta bebis och hund hela dagarna har ju varit underbart! :) Nä, det kommer bli ensamt, tomt och tråkigt här hemma nu framöver i veckorna. Troligtvis kommer vi in i de vanliga tråkiga vardagsrutinerna fort- planera middagen och se till att det finns matlåda, inte gå och lägga sig för sent och längta till fredag :) Vi får se hur vi kommer lyckas fördriva dagarna. En liten tröst är att föräldragruppen börjar nu snart igen. Tror till och med att det redan är nu kommande vecka faktiskt. Då får jag i alla fall lite social stimulans. Peter har gått och lagt sig med jycken för en timme sedan typ och jag sitter kvar i soffan framför OS med en sovande Albin bredvid mig. Gossen har varit lite kinkigare än vanligt idag och behövt sova mer. Men det där att låta sömnen ta överhand är mycket svårt att acceptera för den lille herrn :) Det bästa knepet idag när det var svårt var att stoppa ner ungen i vagnen och gå en runda. Gärna på så ojämt underlag man kan hitta! Hade man tur sov han lite längre än bara så länge vagnen var i rörelse. Då fick man mata lite, snacka lite "gagga", byta blöja, trösta, bära och sedan börja om med vagn och promenad. Den lille herrn vet hur han kan hålla mamman och pappan sysselsatta ;) Några korta stunder mellan passningar har jag hunnit pula lite i trädgården. Åter igen- balsam för mamman! :) Vi har också börjat spåna lite över hur vi vill ha det nere i tvättstugan framöver. Spännande! Nu ska även jag ta och lägga mig. God natt


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja jag känner igen det där. Det känns alltid så trist när semestern är slut för den ena. Speciellt också om man själv ska vara hemma som nu till exempel när man är mammaledig. Men jag börjar jobba om en månad igen... uuuuuusch ;-P

2012-08-05 @ 23:57:59
URL: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0