Hallon

När vi var ute och gick idag så fick jag för mig att vi skulle ta rundan om sjön. Jag har ju aldrig vågat mig runt där själv med tanke på grisar, björnar och fula gubbar ;) Men nu sjutton tänkte jag! Vägen kantades av jätte fina hallon så det var himlans synd att jag inte tagit med mig en bytta. Annars så gick det bra att traska runt där själv. Jag gick och visslade lite bitvis för att skrämma iväg möjliga odjur :) En ensam stackars kantarell såg jag också. När vi kommit halvvägs ringer min telefon. Det var Malena som undra om jag inte ville följa med och plocka bär på andra sidan sjön? Jag är ju redan där sa jag! Så hon tog med sig min bärkorg och cyklade iväg. Vi fick desto värre vända och gå tillbaka för att möta upp där det fanns som mest bär. Men det var ju inte hela världen. Vi fick ju vår promenad och det var ju huvudsaken plus att vi också hann få ihop lite bär hem. Albin hade ju inga planer på att sova trots flera kilometers skumpande i vagnen... Men han låg nöjd och tittade på trädtopparna medan vi plockade lite ända till han la ett högt mullrande lass i blöjan. Jahopp, bara för oss att bege oss hemåt innan lasset blir för kallt och kladdigt ;) och hungern gör sig påmind. Tyvärr var dessa två saker snabbare än mammans och jyckens ben för Albin skrek sig i stort sett igenom hela hemvägen. Efter ny blöja och amning var mamman VRÅLhungrig (klockan hade ju hunnit bli halv ett!), för frukost skulle hon ju äta efter promenaden som blev lite mer än bara så. Men det gick bra :) Nu är alla tre mätta här hemma. Albin har somnat i gymmet och jycken bredvid. Mamman ska ner och sätta igång tvättmaskinen och sedan städa lite. Vi får ju faktiskt besök imorgon! :) Pappa smsade härom dagen och fråga om de fick komma upp? Självklart får dom det :) och ett par timmar senare ringer syrran och frågar om de också får följa med upp. Hehe Så här blir det fullthus igen över helgen. Mys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0