Jobbig dag

Här har det provbakats och experimenterats lite inför dopet. Har inte provsmakat ännu så resultatet vet ja inget om.
 
Albin har en gnälldag idag. Blir det inte som han vill BUMS så börjar gnället som snabbt övergår till gapskrik. Jag har inte lyckats luska ut än var skon klämmer.Han har i alla fall sovit ordentligt nu så jag hoppas det kanske hjälper något. Annars kanske det är en dålig dag för honom bara.
 
igår när han satt i mitt knä när vi åt middag fick han tag i min tallrik! Tack och lov var den för tung för honom att flytta så långt :) Idag fick jag inte ha tidning ifred på bordet när han satt i knät. Så nu är det slut med att ha stora dukar på bordet! (inte för att vi brukar ha det:) Allt som går att greppa tag om ska det slitas i.
Något som han tycker är mysigt och oftast blir lugn av är när man kommer honom riktigt nära med ansiktet mot hans ansikte. Tex. ligga tätt ihop med huvudena i sängen. Då gossar han sitt lilla tryne mot mitt och ler. Sen kommer hans små händer och pillar en i ansiktet. Det är så mysigt att ligga så på morgonen och oftast somnar han fort då också :) Sen att hans motorik i händer och fingrar ännu är väldigt klumpig så man kan åka på en snyting helt oväntat plus att hans naglar växer som ogräs och oftast är väldigt vassa och rivs väldigt bra får man ha överseende med. Det är ju bara med kärlek menat! <3
Att stå framför spegeln är skit skoj! Det är så spännande figurer där i :)
När vi var på stan härom dagen tittade jag i leksaksaffären efter någon leksak med spegel som man skulle kunna ställa på golvet. Men jag blev för snål när den kostade nästan 300 kronor om jag minns rätt. Det kommer ju bara vara nu ett tag till han skulle tycka den var rolig dessutom. Så jag tyckte det var hutlöst dyrt! Leksaker överlag är ju snordyrt!
Leksaker är något vi inte köpt på oss i förväg, förutom någon nalle och tågbanan jag fyndade nu i sommar. Inte heller ska han bli överröst med prylar och leksaker (inte av oss i alla fall;). Men man ser tydligt nu att han vill ha saker att plocka med, titta och smaka på. Och självklart behövs det ju leksaker (i måttliga mängder:) för att främja hans utveckling Men här på landet nyttjar man vad naturen har att erbjuda. Kottar, pinnar och stenar är även det roligt ;) Dock tycker jag nog att grabben är lite för liten att släppas lös ute redan :)
 
Att komma såhär långt med detta inlägg har tagit cirka två och en halv timme!
Vi har bytt bajsblöja, tagit tempen- 37,7 grader och det tolkar inte jag som feber. Eller? Det har ätits, vaggats, skrattats och skrikits. Pojken är riktigt missnöjd idag...
 
Så ja, nu har det gått cirka fyra timmar till. haha. Det är tur att ilnägget sparas automatiskt så jag slipper börja om varje gång jag avbryts :)
Nu är klockan 19.00 snart och vår grabb är fortfarande missnöjd. Både jag och Peter har försökt få honom att somna genom att gå promenad. Men det  gav inget resultat. Han somnade en liten liten stund till ljudet av gräsklipparen efter att jag gått med honom. Inte heller halltröskeln hjälper...
För tillfället sitter han nöjd i sin babysitter och tittar på medan pappan byter blandaren i handfatet. Tror det är rekord! Han har säkert suttit där en kvart nu utan en sur min :)
 
Ska inte gnälla över att grabben varit kinkig idag då det händer så sällan att han är just såhär. Vet att det finns de som har det värre.
 
För att tala om något annat så har vi just intagit middagen. Jag vevade ihop en egenkomponerad fiskgratäng och den blev riktigt god! Så nu är vi mätta och belåtna :)
Senare blir det ostbågar, cola, godis och choklad. Ja idag ska vi svulla! Jag känner att dagen varit skit så då kan kvällen förgyllas med "lite" gott.
 
Förresten så blev min bakning ingen höjdare. Dom blev torra! Får nog prova på en omgång till innan vi beslutar oss för att bjuda på dom.... *suckar*
 
Nu härjar Albin igen. Dags för mamman att rycka ut med tuttarna tror jag. Värt ett försök i alla fall!
 
Tjing tjong
  

Kommentarer
Postat av: Janina

Barn upp till 3mån räknas ha feber när det överstiger 37,5 så han ligger lite på gränsen, lillplutt :( Axel är toksnorig nu, är så jobbigt och se honom dålig. Förstår inte heller varför leksaker måste vara så hutlöst dyrt! Här är en till snålis! goboken.se provpaket för 59kr! Rekomenderas! Du kanske har tagit det förr? En kompis till mig beställde gravidpaketet i sitt namn och nästa i sambons så hon fick båda, värt ett försök?

2012-08-24 @ 22:41:07
Postat av: Syrran/Moster

Hur lyckades du får torra muffins? 37,5 skulle jag tolka som lite subfebril och om lille gubben är väldigt grinig provat att ge en panodil. Kram

2012-08-25 @ 08:06:08
URL: http://baraordifoljd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0