Lite trädgårds uppdatering igen

I cirka en halvtimme fick jag styra lite ute :) Hann med att rensa lite ogräs samt skåda rådjurens "konstverk". De har käkat upp all blast på mina rödbetor. Enbart lämnat kvar strängen i blasten. Några betor är till och med uppdragna. Jaja, känner att det inte är hela världen iår. Har ju lite annat att styra med ändå ;)

Annars så mognar tomaterna som bekant för fullt i växthuset. Jag har ansat bort så gott som alla blad på flera av plantorna då det såg ut som en djungel där inne och jag inte visste vad som hörde till vad och jag knappt såg tomaterna.
Gurkorna går det lite sämre med. Det är för kallt så de mognar inte. Har skördat kanske ett tiotal hittills och några till ser ut att hinna mogna.
Paprikor är det flera fina på mina två plantor. Dessvärre är det på tok för kallt för dem nattetid så vi får väl se hur länge de orkar hänga med. Skulle ju kunna ta in dom, men som sagt jag lägger ingen större möda på allt sådant nu. Jag är glad för det lilla jag ändå lyckats med denna säsong :)

Vindruvorna mognar dom också! Små men naggande goda :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0