Med näsan i trädgårdslandet

Jag började rensa och ansa jordgubbs landet bland annat nu när knoddas äntligen lät sömnen ta överhand. Han sov en bra stund, nästan en och en halv timme! Så jag hann nästan klart med gubbarna... Typiskt av honom ;) han kunde väl sovit tio minuter till :) Det är ju sjutton att det ska vara så mycket jobb med gubbarna. Synd att dom är så underbart goda. Är det förresten någon som vill ha jordgubbsplantor? Mina har revat sig åt höger och vänster och är redan rotade och klara :) Jag själv ska INTE utöka min odling! Det räcker gott och väl med de metrar jordgubbar jag har nu. Vi får se ikväll sedan hur min rygg känns och ser ut... Har nämligen suttit med ryggen mot solen nu när jag rensat. Gjorde samma misstag förra året minns jag nu och det sved kan jag säga. Smartskaft!


Kommentarer
Postat av: Katti

Det blev verkligen skillnad :-) men det är så jordgubbar skall skötas om man vill ha bra skörd. Jag tar gärna 10 skott om du har. Mina gubbar har tagit sig bra men det finns luckor att fylla. Hör av dig om ryggen stökar....

2012-08-07 @ 07:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0