Varför göra sig mödan att lägga upp en plan?

Mina storartade planer gick i stöpet innan jag ens hann börja. Här är det knoddas som styr ;)

Hur försiktigt och ljudlöst jag än försökte åla mig ur sängen så hann jag inte mer än att få ur ett ben ur sängen innan chefen vaknade. Suck! Försöka få honom att somna om? Jo tjena! Jag lyckades då inte iallafall. Det var stooora ögon och gigantiska leenden som gällde :) Så han fick helt enkelt följa med och sitta i babysittern medan jag svabbade av mig lorten. Det gick bra! Han satt där nöjd och kollade vad jag höll på med och några vilda diskussioner om hur vi kan lösa världsproblemen hann vi också med ;) Under tiden tvättade jag både kropp och hår. Till och med att jag snabbt rakade benen (under armarna glömde jag). Efter en stund kom även jycken och höll oss sällskap. Det är tur jag inte är så pryd ;) Albin tittade så pass efter jycken att han höll på att trilla ur stolen. Han längtar nog efter den dagen då han kan dra jycken i dom fluffiga öronen :(

Medan jag gjorde mig ren gjorde Albin helt tvärtom! Andra lasset för denna ännu tidiga dag levererades. Nu sitter vi i soffan och Albin äter. Stackars jycken som inte fått gå promenad ännu. Men jag släppte ut honom i linan förut så han kunde kissa av sig det värsta. Allting tar så lång tid när man har bebis ;) Men nu snart är vi i startgroparna för att komma iväg ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0