Allt löser sig

Jag och Albin styrde kosan in mot staden i eftermiddags för att möta upp pappan efter jobbet och sedan inhandla maten till annandagen som vi ska fira här hemma hos oss.
Innan Ica lyckades jag faktiskt fixa de sista klapparna och jag kan nog nu anse mig färdig med inköpen. Peter får skit tråkiga saker av mig iår men det kan inte hjälpas. Han får skylla sig själv när han inte önskar sig annat är dyra verktyg som han ändå vet att jag aldrig skulle köpa. Haha. Lyckades även hitta ett par rejälare vantar till Albin äntligen! Sista paret på Lindex knep vi och till ett vettigt pris.
Klockan tickade på fort och hann bli tjugo i sju innan vi kom ut från Ica. Albin tappade tålamodet lite mot slutet och våra magar kurrade så det blev en sväng till Donken innan vi åkte hem. Att äta och ha Albin med vid bordet utan att han får något att smaska på är ju bara att fet glömma!!! Vilken konsert han skulle bjuda på då. Haha. Mamman brukar vanligtvis vara väl förberedd med både det ena och det andra, men idag bevisade hon att även solen har sina fläckar. Det fanns inget ätbart nerpackat i skötväskan åt Albin idag men det fixades ju lätt genom att köpa en burkmat på Ica. Tack och lov kom jag ju även på det att inte heller någon sked finns i väskan idag! Det löstes genom att införskaffa en sådan också och därefter var vi alla redo för ett Donken besök. Burkmaten och skeden var värd varenda krona tyckte Albin och åt som en häst! :)

Vid åtta var vi äntligen hemma och Albin fick omedel bums på sig pyjamasen! Sedan tog det väl cirka en och en halv timme innan han somnade. Men men...

Annars har han varit på bra humör idag. Inte så krävande eller kinkig. Han sov två gånger (om än inte så långa lurar) och var inte jätte svår att få att somna.

Nu ska jag försöka somna innan den lille vaknar och börjar gasta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0