Att acceptera sina begränsningar

Det kliar i fingrarna på mig!!! Jag skulle så gärna vela koka knäck, baka julbröd, klä min julbock med granris, fixa med massa julblommor, koka skinka, pyssla, baka pepparkakor, lägga in sill och sjuhundra andra saker som hör julen till. Men det finns inte en chans till att jag skulle hinna fixa med allt. Att ha småbarn tar tid. Tro det eller ej! Grabben är snabb som en vessla och är över allt, helst där han inte får vara. Dagarna ägnas numer enbart åt att passa på honom samt att försöka koka ihop en någorlunda smaklig middag.

Hur mycket jag än vill och önskar så blir det ingen jul med hemgjort godis hembakat bröd och ett kliniskt skinande rent hem med vackra blommor och fina kreationer med julpynt.

Jag ska försöka acceptera det...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det blir jul ändå. Ta det lugnt och njut av Albin.

2012-12-16 @ 19:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0