Goooood mat

Det festades till med potatisgratäng och ugnsstekt fläskfilé här idag. Vi firar in att pappan nu gått på julledighet!
När jag ändå höll på där i köket passade jag på att göra en laddning Albinmat också. Fläskfilé, potatis och morot blev det och det sa bara gluffs gluffs så var en stor portion uppslukad. Måste betyda bra betyg :) Kokade ihop lite nytt päronmos också och frös in även det. Det är skönt att ha lite av varje på lager.

Efter maten tog jag och Albin ett varmt och skönt bad. Direkt efter var det läggdags. Den nya nattningstutinen är att somna på pappas bröst (som när han var liten bebis:), mammas duger inte alls! Tyvärr hann Peter bara lägga ner honom i sängen så vaknade han och började direkt att ställa sig upp. Haha. Så det var bara att börja om igen och då dög faktiskt mammas bröst. Så här ligger jag nu med en snarkande unge på mig <3 Hoppas hoppas han inte vaknar helt när jag nu flyttar honom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0