Mammaledig

Idag har det varit en sådan där svårsövd dag. Det känns återigen som om jag inte gjort annat än att försöka få den lille herrn att sova. Hur trött han än är så kan han inte komma till ro. Det ska pillas, fixas, lyssnas och tittas på ALLT så han har inte tid till att sova.
När jag sitter, ligger eller står och försöker söva så är det enda jag tänker på allt som jag vill, behöver och måste göra. Listan skulle kunna göras flera sidor lång. När jag sedan eller om jag fått honom till att somna blir jag så ivrig att jag inte vet vad jag ska börja med, så istället gör jag lite sånt och lite sånt vilket resulterar i att inget av det hinner bli helt färdigt. Eller också är det så att när jag har en stund över minns jag inte något av alla sakerna som bör göras. Vilken eller vilka saker jag tillslut kanske lyckas göra ibland känns helt felprioriterade när herrn sedan vaknar (alldeles för fort) för då poppar alla andra saker upp i skallen- de saker som hade varit nödvändigare att få gjorda.

Aja, hur jag än bär mig åt känner jag mig ändå aldrig helt nöjd med mitt dagsverke.
Huvudsaken är att Albin får min uppmärksamhet och omvårdnad. Jag är ju ändå trots allt mamma"ledig".


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, du är mammaledig. Njut av det. Tiden går så fort. Det andra hinner du sen.

2012-12-20 @ 21:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0