Regn och rea

Jag somnade tydligen om imorse till slut. Knoddas ville äta en liten slurk vid sju eller någon gång. Eller han ville få ligga och mysa en stund för att sedan somna om snabbt tätt intill sin mamma :) Mamman vaknade igen efter klockan tio! Då av en glad skit som snackade en massa :) Skönt med sovmorgon. Självklart såg väder gudarna till att vi även i dag fick "njuta" av ÖSregn och åska på förmiddagen. Vi bestämde oss för att åka till Arninge och införskaffa en ny badkarsblandare bland annat. Jag, mamma och Albin slank såklart in i de få klädaffärerna som finns där istället. Jag fyndade ett par jeans och en kjol till mig. Albin fick en ny body och två par mysiga byxor till hösten. Självklart var allt på rea ;) De tuffa solbrillorna fick han i dag också. Ett måste i ösregnet... Av mormorn fick han en mysig mysdress. Väl hemma igen upptäcker Peter att det inte alls är en badkarsblandare som fått följa med oss hem utan en duschblandare.... (lagd på fel hylla i butiken skyllde han på ;) Så han fick hoppa in i bilen igen efter fikan och styra in mot Norrtan för att köpa ännu en ny av rätt sort. Så det blev ett lyckligt slut tillslut och vi slipper duscha i väldigt för kallt vatten. Tur att vi framöver, någon gång ska fixa duschen där nere så att den felköpta blandaren kommer till användning även den. Vi andra fördrev eftermiddagen och kvällen med städning, skruvning och plockning. Mitt nya köksbord är ihop skruvat och på plats (som jag längtat till att få använda det:) Tänk vilka fynd man kan göra på blocket! Bara nya stolar som måste införskaffas också i sin om tid. Tvn har kommit igång också. Dock står den på golvet än men vad gör väl det? Jag är nerbäddad i sängen nyduschad med vår nya blandare. Peter sitter kvar i soffan med datorn i knät. Albin, vår lille polis ligger på mage i soffan och sover gott efter en stund av skrikande där ingenting var bra eller passade herrn. Jycken ligger här bredvid mig och snarkar. Det är första natten sedan mamma och pappa kom upp hit som han sover inne hos oss och inte hos dem ute i husvagnen :) Nu har klockan hunnit bli massor och det drar nog ihop sig för lite mat till polisen snart tror jag... Bäst jag försöker sova lite innan dess!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0