Skogen

Jag har precis kommit hem från en tur i skogen med svärmor. Vi spanade efter svamp och hittade lite. De behöver växa på sig lite till. Men såklart fick några följa med hem. Kan ju inte återvända hem tomhänt! :) Pappa och Peter får väl dela på den lilla skörden broderligt till kvälls mackan. Som bekant avskyr jag svamp. Men plockar den gärna :) Vi hittade även många jätte söta orkidéer i skogen, Jungfru Marie nycklar. Första gången jag får skåda dessa små underverk! Självklart hann Albin bli på strålande humör lagom till Peter kom hem igen. Typiskt!


Kommentarer
Postat av: Janina

Haha :) jag är precis lika, älskar att plocka svamp men äter den inte! Tror du det funkar med bärsele i skogen?

2012-07-12 @ 10:05:35
URL: http://schanina.blogg.se
Postat av: Emma | Mamma, sambo & grisskötare

Åh dessa kantareller alltså. :') Sommarens & höstens guld!

2012-07-12 @ 11:02:19
URL: http://nikoba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0