Slut på ledighet :)

Det har gapat tomt här över helgen men vi har haft det lugnt och skönt samt umgåtts med min mor och far.
De kom upp hit i fredagskväll och vi satte omedelbums fart med att sätta upp förtältet till husvagnen. Det skulle ju komma en jäkla massa regn påstods det i lördags så vi tänkte att det var lika så bra att få det gjort! Vi fick upp det relativt snabbt och lätt vill jag nog tycka coh efter det gick vi alla och la oss trötta. Självklart stannade jycken kvar ute hos dom i husvagnen. Han gillar campinglivet :)
 
Jag och Albin vaknade pigga och glada vid åtta på lördagen. Han fick käk och ny blöja och jag var super hungrig på frukost. Så jag packade ner gofrukosten jag köpt och gick ut till mamma, pappa och jycken och dukade upp. Vi festade loss med gravadlax, räk och kräftstjärtar,keso, brieost och gott knäckebröd. Mums!
Efter frukost klämde vi in oss alla i bilen och for in mot staden. Vi var ju bjudna på 30 årskalas till kvällen och ingen present hade jag lyckats ordna ännu. Men jag visste vad jag skulle ha så det gick smidigt. Kom även över en ny kjol och linne till kvällen för bara 175 kr. Bra klipp! Det är ju rätt mycket reor nu i affärerna, men fasiken vad tråkiga butikerna är här i stan! H&M är kasst verkligen! Jag hittar aldrig något i den affären. I normala fall hittar man ju alltid något på H&M. Men inte här minsann....
Väl hemma igen kom farmor/svärmor på en fika under äppelträdet och lite snick snack. Inte kom det något regn som de varnat om. Nej då! Framåt eftermiddagen sparckdet upp och blev ljuvligt hela kvällen. Perfekt till kalaset vi var på. Där bjöds det på god sallad och lite smått och gott till. Samt en fin fin hallon och rabarber cheescake tror jag det var :) Vi åkte hem runt nio och Albin skötte sig så fint hela kvällen. Somnade efter lite trug i vagnen och sov under halva tillställningen och vaknade lagom till kaffet och kakan. Att han sedan hade riktigt spykalas i bilen hem är ju en annan historia ;)
Hemma hade jycken och mamma och pappa självklart saknas oss ;) Innan vi gick och la oss spelade vi en omgång kort och åt en massa godis. Se blev det sängen trötta och mätta. 
Jag och Albin fick en hemsk natt! Han vaknade varannan timme, ett, tre, fem och sju! Vid sju fick jag nog. jag matade honom och så lämnade jag över honom till Peter. Jag orkade inte mer och humöret samt tålamodet hade tagit slut långt tidigare under natten. Även om han inte var ledsen eller grinig under natten, tvärt om! han var på strålande humör och snackade för fullt med sig själv och sina flygfän i mobilen över sängen så är det riktigt jobbigt att inte få någon sammanhängande sömn. Men där efter sju somande jag som en stock och sov till tio. Ändå låg Albin och Peter bredvid och tittade på film. Jag hörde inget! :)
När jag väl vakande till liv gick vi ut och åt frukost hos mamma och pappa. Det vankades finväder även denna dag vilket var underbart!
Efter frukosten styrde jag lite ute i trädgården. Stöttade upp mina tomater lite bättre samt gav gurkorna lite klättertråd. Efter det satte jag igång projekt- Renovera gammal hammock! Jag hade ju turen att få en hammock av moster och hennes gubbe. Precis en sådan jag ville ha! Gammal och INTE i trä. Vissta var den något rostig men det går ju att åtgärda. Så vi slipade och skrapade och målade.Blir riktigt fint när det blir klart! Behöver måla den en gång till men färgen tog slut...
Sen eftermiddag packade mamma och pappa ihop sina väskor och åkte hemåt. Jycken försökte få följa med genom att hoppa in i bilen och lägga sig när ingen såg... Tyvärr avslöjades han av sin röda löplina ;) Men om cirka en vecka kommer de upp igen. Tillsdess får vi vakta husvagnen med våra liv :)
På kvällen tog vi en promenad,det var på tok för lite motion under helgen! Dock stannade vi halvvägs nere hos Malena och snackade lite skit innan vi vände och gick hem igen. Hemma hade vi tänkt bada både barn och hund. men vi var så trötta att enbart hunden fick sig en rengöring. Barnet får vänta tills ikväll istället. Tror inte han led av det. Snarare tvärt om :)
Inatt var det en bra natt tack och lov. Lite käk vid tre och sju, precis lagom enligt mig :) Vi kom inte upp och ut förän klockan var halv totlv tror jag. Jycken hade fått gå ut och lyfta på benet med husse tidigare på morgonen så jag visste att det inte var någon panik. Därav låg vi kvar i sängen och myste och läste lite bok.
Vi gick vår vanliga runda, tre kilometer. Solen skiner även idag men det blåser en hel del och ganska svalt... Så frukost har intagits inomhus.
Albin somnade aldrig riktigt på promenaden så han har suttit i babysittern här bredvid mig nu. Faktiskt att han nu verkar slumra i den :) Så söt!
 
Ja just det! Vi fick ju veta häromdagen att vår tänkta gudfar till Albin ska på bröllop samma dag som vi plnerat in dopet. Sååå typiskt! precis lagom då vi nu fått ihop allt med präst, kyrka och lokal. Tack och lov hann vi aldrig beställa inbjudningskorten. Tack och lov! :)
Så nu blir dopet framflyttat tvåå lördagar, alltså till den förta september. Eftersom lokalen vi vill ha var upptagen helgen efter sköt vi på det ytterligare en vecka. Så idag har jag bokat om kyrkan. Stackars hon jag talat med varje gång jag ringt och krånglat ;)
Nu hoppas vi på att prästen vi ville ha  från början är ledig denna dag nu istället samt det par som vi skulle vela kom och sjöng. De var ju upptagna den 18.e augusti på bröllop även dom, så egentligen kanske allt bara blir så mycket bättre nu när vi flyttat på hela tillställningen :)
   
 
Nu är det sista veckan för Peter att jobba. Som vi väntar och längtar!!! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0