Vilken fight!

Lagom till när jag tände grillen försvann alla moln och himlen blev klarblå. Så middagen intogs ute i solen trots att den gassa på väldigt så det nästan blev för varmt att sitta där. Efter maten tänkte vi ta en liten tur med båten på sjön. Så jag väckte knoddas och gav honom käk. Under tiden skulle Peter "bara" ta hand om ett getingbo jag upptäckte precis utanför dörren i min stövel. Jag såg ej dramat men hörde att det blev full fart där utanför både på Peter och getingarna när han skulle ta med sig stöveln därifrån. När stöveln väl var borta flög ju getingarna i en stor svärm runt där och letade efter sitt bo. Peter lyckades ta sig in oskadd och fick enbart med sig en geting in. Då insåg vi att ta sig ut härifrån inte skulle vara det roligaste... Så då startade kriget på riktigt :) Det testades att bespruta de äckliga getingarna med både Axe deospay och hårspray genom myggdörren. Dock med föga resultat. En myggspiral sattes också ut för att försöka röka bort dom jäklarna. Men icke! Resultatet blev bara en väldigt märklig doft inne med en blandning av Axe och myggspiral... Inte den mest attraherande doften precis. Där fick karln nog och hämtade elektriska myggsmällan. Den fungerade inte heller speciellt bra så då togs det tunga artilleriet fram- badminton racket! :) Tillslut var de så pass utrotade att mamman, barnet och jycken vågade sig ut så vi kunde ge oss ut på sjön. Dessvärre hade ju det underbara kvälls vädret med sol hunnit övergå till mulet. Vi sket i det och gav oss ut ändå :) Ja tyvärr hade ju ingen av oss flytväst... Men jag försvarar oss med att sjön är liten och smal. Skulle vi mot förmodan förlisa är det inte långt till land. Hallå! Sjön heter ju Smalsjön ;) Hemma igen parkerade vi oss i soffan allihopa och kollade på tv. Nu sover Albin i vaggan och jag ligger i sängen. Trött som bara den! Imorgon ska vi in till staden och bland annat besöka veterinären. God natt!


Kommentarer
Postat av: Janina

Fy sjutton! Getingar är inte kul, det var en som stack mig på fotleden en gång genom att flyga ner i min stövel. Svällde så mycket att jag inte tog mig ur den.. Läskigt att ut på sjön med liten, det törs inte jag. Svärfar tjatar att vi ska ut med honom och åka på havet när vi är på Orust i helgen men jag vägrar! När Axel kan simma får han åka båt (jag är livrädd att åka själv också, plus att jag blir sjösjuk)..

2012-07-10 @ 07:37:17
URL: http://schanina.blogg.se
Postat av: Mamma

Vilket äventyr! Skönt att getingarna är borta tills vi kommer.

2012-07-10 @ 09:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0