God afton

Jag och Albin sitter fortfarande kvar i soffan. Efter att pyjamasen åkt på på lille herrn blev han hur pigg som helst så jag kände att det inte var någon ide med att försöka natta honom ännu. Istället satte vi oss i soffan och han babblade på som tusan och sparkade hej vilt :) Det är inte så konstigt att han är pigg ni ikväll, han har ju sovit nästan hela dagen. Först från halv elva till halv två cirka. Då vaknade han för att äta och när han var nöjd somnade han genast om och sov till typ halv fyra. När pappa kom hem vid fem tiden tog de båda en blunder på soffan och när det var dags för oss att äta sov Albin vidare i vagnen till lite efter klockan sex. 
Efter middagen gick Peter ut och fortsatte med arbetet med poolen som han påbörjade igår. Jag spände på mig Albin på magen så gick även vi ut. Jag vattnade lite i växthuset bland annat och Albin slummrade lite till allt skumpande :) 
Därefter tog vi alla en promenad ner till Magnus och grabbarna för att kolla in deras sommarhöns som de hämtade hem idag. Hemma igen var det dags för Albin mat och efter det somnade han igen. Inte konstigt att han var kvällspigg nu då. Tur att jag inte var sådär jätte trött idag :)
 
När han sover sådär mycket blir jag nästan lite orolig och tror att det är något fel på honom. Man är ju inte van vid att han sover så mycket och ofta på dagen. Men det är nog ingen fara! När han är vaken så är han å strålande humör :) 
 
Vi har upptäckt idag att lille herrn redan börjat få fotsvett! Jag kände att det luktade tåbira när jag bytte blöja och mycket riktigt, när jag luktade på de små fossingarna fick jag det bekräftat att det var därifrån lukten kom. Det ska börjad i tid ;)
 
Imorgon kommer mamma och pappa upp hit med husvagnen. Det ska bli kul att ha dem här igen. De har inte varit här sedan Albin endast var tre dagar. Men nu kommer de över helgen och lämnar kvar husvagnen för att komma tillbaka någongång när pappa gått på semester. Det blir finemang!
 
Nu ser det ut som Albin somnat här i knät. Dags att återigen försöka flytta honom till vaggan utan för mycket bök.
 
God natt!
 
Ja just det, hoppade joggningen idag. Känner att mina knän inte riktigt pallar med alla promenader och joggande. Har haft riktigt ont på insidan av knäna idag. Men hoppas jag är på banan imorgon igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0