Gråa söndag

Regnet fortsätter även idag. Sitta inne tråkväder verkligen!

Igår eftermiddag/kväll åkte vi in till Norrtälje för att premiär äta på nyöppnade Frasses. I mitt tycke var det inget speciellt. Då föredrar jag Donken, där vet man vad man får. Halvmätta och halvbelåtna åkte vi och handlade lite innan vi åkte hem igen. Albin sov från det att bilen startade här hemma i princip till det att vi kom hem och parkerade bilen igen. Han är lätt att ha med sig =)
Resten av kvällen spenderades i soffan med en godisskål och film. Albin var faktiskt hyfsat lugn hela kvällen (han brukar ju vara ganska så ledsen och kinkig på kvällarna) och låg på mitt eller Peters bröst. Han hade en riktig spykråkedag igår. Jag tror vi fick byta kläder fem eller sex gånger på honom under dagen. Mycket kläder går det åt och mycket tvätt blir det =) Jag läste igår om utvecklingsfaserna och att vid hans ålder börjar de kräkas mindre bland annat. Jo tjena! I det avseendet följer han defenitivt inte möstret. Men varför vara som alla andra? ;)
Vid elva började jag försöka söva honom i vaggan. han låg där nöjd, lyssnade mest och tittade lite på den "nya" mobilen medan jag bäddade rent i våran säng. Men sova var han inte alls så intresserad av. Vi tragglade nog till efter ett innan han väl somnade och vi likaså helt slut!
Natten var inte så rolig sen heller.... Varannan timme vakande han och gnällde och det enda som kunde trösta var att få ligga vid bröstet och tutta en stund. Klockan tre, fem och sju. Känner att jag redan har hunnit bli bortskämd med oftast bara en matning om natten, så jag ska väl kanske inte klaga egentligen.
Så idag tog vi alla sovmorgon till halv elva. Till och med Peter sov så länge.

Dessvärre ringde de lite senare från Peters jobb och säger att det regnar in på ett ställe där de är och jobbar...Han hade inget val, det vara bara för han att klä på sig arbetskläderna sätta sig i bilen och styra in mot Stockholm. Det var ju inte nästgårds precis heller...
Så jag, Albin och jycken är ensamma hemma. Jag har just lyckats söva Albin efter lite käk och lagt honom i vagnen. Det känns som en seger varje gång man lyckas med det =) Han har ju en vana att vakna så fort man försöker lägga ifrån sig honom.

Annars så har han nu de sista dagarna "hittat" sin hand och tycker den är jätte god när nappen trillar ur. Tyvärr har ju den där dumma nappen en stor förmåga att trilla ur den där lilla munnen väldigt ofta, så handen är ofta i munnen. Det gillar jag inte! Vill inte att han ska börja suga på tummen. Hellre att han håller sig till nappen för den går att göra sig av med senare. Handen och tummen sitter ju där den sitter. Den går inte direkt att hugga av när han blir gammal nog att sluta suga. Så nu gäller det att se till att den dumma vanan inte blir en vana så länge till =)



Kommentarer
Postat av: Mamma

Stackars Peter, jobba en söndag. Och tråkigt för er.

2012-06-17 @ 15:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0