Ingen bra dag

Albin fick avsluta denna dag med ett bad och för första gången skrek han INTE som en stucken gris när han doppades ner i baljan. Han verkade faktiskt tycka det var lite skönt. Tyvärr förstördes den mysiga stunden av att han får upp världens spya och man såg verkligen paniken i hans ögon. Stackars lille knoddas. Där blev han alltså helt otröstlig, igen. Jag lyckades iallafall olja in och klä på honom, så gick vi och satte oss i soffan och han fick självklart ligga på mitt bröst och efter mycket bök och stök kommer han till ro och slummrar. Efter cirka en timme gör jag försöket att lägga ner honom i vaggan istället. Men jag hinner inte mer än släppa taget om honom så är det kört... Gråt gråt och gråt. Då testar vi pappas bröst men det var ingen hit alls. Då testar vi käk och det var väldigt uppskattat! :) Efter maten tar jag med honom ut till soffan för att se om jag kan söva honom. Så här sitter vi nu. Dock fick inte denna måltid heller stanna i hans lilla mage. Utan den har sprutat ut nu i flera omgångar... Visserligen är han ju en liten spykråka, men detta är nått helt annat... Men nu äntligen verkar han komma till ro igen och jag håller tummarna för att han somnar ordentligt nu!

Ja denna dag har inte varit särskild rolig... Jag har i stort sett bara suttit här i soffan med honom i knät eller på bröstet. När jag försökt lägga ifrån mig honom har han vaknat direkt och vi har fått börja om. Usch, det är jobbigt när han är så ledsen :( Antagligen är det magont han haft idag för det har varit många bajsblöjor också.
När Peter kom hem fick han ta över så jag kunde gå ut en stund i det fina vädret. Jag rensade lite ogräs, jagade sniglar och kantklippte lite gräs. Underbart avkopplande.

Vi måste försöka fixa något tak här utanför på verandan nu snart! Som det är nu så går det ej att sitta där med en liten bebis när solen skiner, det blir alldeles för varmt och ingen skugga. På andra sidan där det blir skugga på eftermiddagen brukar det oftast blåsa för mycket istället.
Vore ju trevligt att kunna sitta ute när det är fint väder fast att man har en "sällskapssjuk" bebis :)

Det är en himla tur att han skiner upp och är en glad liten skit mellan hans magknip och skrik :) Vår älskade lille pojk! <3


Kommentarer
Postat av: Mamma

Stackars lille pojk. Hoppas ni får en bättre dag i dag.

2012-06-12 @ 10:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0