Tisdag

Tråkväder även idag. Gråa moln så långt ögat kan nå. fast det är varken kallt eller blåsigt idag. Alltid något.
 
Vi har klarat av tre kilometers promenaden. Usch, har rört på mig dåligt nu över helgen... Måste ta tag i joggningen igen. Men igår var jag så grymt trött, lite halsont på förmiddagen och ont i huvudet hela dagen så jag var inte alls taggad. Men idag vaknade jag utan både halsont och huvudvärk så ikväll ska jag banne mig ge mig ut och svettas igen! Jag sätter 100 spänn på att jag tappat den där minuten som jag förbättrade mig sist jag sprang. Bara att börja om :(
 
Farmor/svärmor var ju här igår eftermiddag. Jag passade på att åka och handla alldeles själv då. LYX! =) Jag var borta max en timme tror jag och dom hade klarat sig så bra utan mig. Albin somnade i farmors knä och sov så gott där i flera timmar. 
Peter kom hem från jobbet och bjöd oss på korvstroganoff och ris. Faktiskt ganska gott (jag gillar ju ej falukorv speciellt). Efter maten tog farmor med sig både Albin och jycken på en promenad. Jag och Peter tog tillfället i akt att greja lite ute då och slåss med myggen. Jag rensade lite ogräs, ordnade stöd till tomaterna som växt enormt mycket över helgen och jagade sniglar :( Peter mätte ut var poolen ska ställas. Vi enades tillslut och jag tror det kommer bli bra. Nu vill jag få den på plats och fylld med vatten så vi kan bada snart :)
 
På tal om mygg så fick Albin sina första myggbett natten till igår. Stackarn! Ett i pannan och ett på sidan av huvudet. Tack och lov är de små och han verkar inte känna av dem turligt nog! Jag hoppas att han inte kommer bli lika känslig och populär av myggen som jag är.
Vi har ju typ mygginvasion. Det är äckligt mycket mygg och de bryr sig inte ett smack om att jag nästan dränker mig i myggmedel. Hoppas på sol och värme nu så myggen slutar frodas.
 
Nu låter det som att knoddas håller på att vakna där ute i vagen så det är bäst jag avrundar här nu.
(jäkla skitapp som inte fungerar än! Jag är sur!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0