5 mån bvcbesök och vaccination

Bvc gick jätte bra igår och Albin fick massa beröm och mamman var tre meter längre när dom gick därifrån ;)
Bvctanten tycker att Albin ligger före i utvecklingen. Han reagerar på sitt namn när man säger det, han sträcker sig efter saker, han är väldigt stadig i kroppen och han drar sig upp till sittande och därefter till stående när han ligger ner och man sträcker fram händerna till honom samt att han är så himla med, kollar in allt och alla. Likaså att han har fått in snitsen med att rulla iväg.
Jag vet att jag låter skrytsam nu men det bjuder jag på! Jag är en riktig mallgroda :)
Vaccinationerna gick bra. Visst gjorde det ont när det stack till, men det gick över lika fort. Tuff grabb vi har!
Vikt: 7590 g (4/9 6829 g)
Längd: 66 cm (4/9 64,5 cm)
Huvudomfång: 44 cm (4/9 43 cm)

När vi var klara på Bvc åkte vi vidare till Ica för inhandling av mat men först var vi in en snabbis på Lindex. Albin sitter i sin bilstol i kunvagnen och jag ser hur koncentrerad han blir. Snart hör jag ett sprakande ljud följt av en illaluktande odör. Vad bra tänkte jag att han gör det nu innan vi går in på Ica, för där tar ju handlandet lite längre tid.
Vi går ut till bilen för att byta blöja då jag hellre byter i bilen än på någon offentlig toalett då jag har lite fobi för sådana toaletter. Bara tanken på alla bakterier och skit som kan finnas på sådana ställen får mig att försöka slippa besöka dem så gott det går.
Så upp med bagageluckan och fram med skötväskan och upp med ungen ur stolen. Då upptäcker jag läckage genom brallorna! Tack och lov hade en spytrasa hamnat under rumpan på honom så stolen hade iallafall klarat sig.
Det var ju bara att klä av ungen från topp till tå och det snabba bytet där i bagaget som jag hade tänkt blev instället en total makeover... Jag bara väntade på att en förbi passerande viktig Petter skulle stanna och idiotförklara mig samt anklaga mig för barnmisshandel då jag klär av min unge naken i bagaget på en blåsig parkering i kalla oktober. Men vi slapp det och Albin visade inga tecken alls på lidande. Men det var en pärs innan jag fick ordning på allt utan att kleta runt skiten allt för mycket och hade jag haft en sax hade jag klippt upp kläderna! Men jag tackar mig själv för min välpackade skötväska, allt som vi behövde fanns där i (förutom saxen då) och grabben slapp gå med rumpan bar.
Och in på Ica kom vi tillslut och kunde handla det vi skulle :)

Inte så konstigt kanske att jag hade huvudvärk ;)



Kommentarer
Postat av: Nämna

Jag tycker också han är snabb i sin utveckling. Han kan ju nästan allt redan! Men han har ju duktiga föräldrar att brås på

2012-10-03 @ 18:24:41
Postat av: Anonym

Mamma ska det stå. Galna telefon.

2012-10-03 @ 18:25:47
Postat av: Janina

Man får skryta om sina barn, de är det finaste man har! <3 fast i smyg bittrar jag över "skrytmammor" men Älskar när jag kan vara en själv :) den där bajseriincidenten råkade jag också ut för när jag väntade på vännerna innan zumban i måndags, inte kul att byta i bil :/

2012-10-04 @ 00:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0