Det är ingen ordning här hemma nu för tiden...

Upptäckte att det inte fanns något knäckebröd kvar nu när jag vrålhungrig skulle äta frukost. Fick lite smått panik då jag typ lever på knäckebröd ju! Det enda som fanns i brödskåpet var några gamla skorpor. Inte så lockande...
Jag fick en känsla av att om jag hade tur så skulle det finnas något brödliknande nere i frysen. Och tur hade jag! Hittade en påse med ett par av min julmust frallor från i julas. Haha. En skinkbit på det så har jag nu fått en smakbit av kommande julen ;)
Det viktigaste var ju att jag fick stilla min hunger i alla fall.

Detta bekymmer är ju bevis på att det måste handlas för det finns typ inget att laga middag av heller.
Detta med matinköp, planering av middagar och tillagning är det absolut tråkigaste som finns! Och som pricken över i:et är det ju DYRT och tar tid också...
Den dagen det lanseras ett piller som håller en mätt en hel dag är jag först i kön att köpa det :)

Jag längtar tillbaka till den tiden i graviditeten då det enda jag typ tänkte på var vad vi skulle äta till middag och jag kunde knappt bärga mig till dess att jag fick ställa mig vid spisen och börja tillagningen varje dag. Jag provade nya saker och satte igång långkok. Men den hederliga husmanskosten slog allt annat med hästlängder :)

Idag är vi tillbaka till det vanliga igen. Det ska helst gå snabbt att laga, inte vara för avancerat och kosta typ gratis (det är jag som är snål när det gäller maten i det här hushållet). Så veckorna ser typ identiska ut. Vi varvar bacon och pasta, köttfärssås och pasta, lasange, pannkakor och torsk av någon variant vecka ut och vecka in... Nja, riktigt så illa är det kanske inte men det känns så.

Sitter just nu med att försöka knåpa ihop en matsedel för veckan. Har dock inte kommit på en enda rätt ännu...

Matförslag tas tacksamt emot! :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Gör chili con carne. Jag kan ta resterna. :-) Kött gryta är gott. Rotmos Ugnspannkaka med bacon

2012-10-01 @ 14:23:01
Postat av: Janina

Vi ska äta lax med citronpeppar och potatis idag, i fredags gjorde jag fajitas med hemgjorda bröd! Supergott och billigt!

2012-10-01 @ 16:01:58
Postat av: Helen

Hemagjord fiskgratäng med dill och broccoli (finns med i tidningen billiga veckan från ICA) gratistidning som jag tog på maxi. Riktigt gott faktiskt. Kramar moster

2012-10-01 @ 18:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0