God mat och j*vligt trött

Albin och jag har sprungit i affärer hela dagen känns det som. Första stoppet var Rusta för lite kompletterande inköp av garn till min virkning. Därefter mötte vi upp en tjej från Facebooks köp/sälj som jag köpte två nya lampskärmar av. Efter det sprang vi in i ett par affärer på tillbaka vägen till bilen. Jag hittade en långärmad t-shirt till mig på rea för 75 kr. Sedan mötte vi upp tjej nummer två som jag köpte ett presentkort av, en matkasse från Ica med en veckas middag. Kul att testa och ännu bättre när jag fick det till bättre pris ;) De trasiga sockorna lämnades tillbaka utan problem och jag tog nya. Sen stötte vi ihop med Peter av en slump. Han skulle betala nya kyl och frysen, på tisdag levereras dom hem hit! :) Efter det var det Ica som gällde för mig och Albin. Blä vad svårt det är att handla ensam med honom. Han är inga problem egentligen utan problemet är mer hur man ska "förvara" honom när jag är själv och handlar. ICAs kundvagnar är så jäkla små, så när man har hans stol i vagnen är det typ fullt. Därför tänkte jag ha honom i hans egen vagn och sedan ta en rullkorg istället. Men självklart var ju rullkorgarna slut... Så det blev till att ta vanlig korg och fylla den samt korgen under vagnen. Blev ganska tungt tillslut :p men handlat blev det. Sen bar det äntligen av hemåt! Väl hemma satte jag igång med middagen med en gång. Idag stod det nytt recept på menyn, pasta med tomater, vitlök och räkor. Super gott!

Nu har Albin somnat och jag och Peter slöar i soffan framför tvn.
Jag är riktigt riktigt trött ikväll. Kommer somna gott om inte allt för länge tror jag :)

Albins generösa natt härom natten då han åt första gången vid fyra verkar tyvärr bara vara en tillfällighet :( Inatt tex. hann han äta två gånger innan klockan slagit två... Vid sex när pappan gick upp var Albin också vaken och pigg som en mört. Han låg och kvittrade och sprattlade bra länge innan han äntligen somnade om och så även jag!


Ja just det! Albin började sina inköp av julklappar idag. Han är klok den lille grabben som börjar i god tid :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0