Höst

Det är höst nu. Det går inte längre att förbi se.
Jag är inget stort fan av hösten. Jag ser ingen tjusning i lövens alla olika färger och allt annat nonsens folk tjatar om. Det enda jag tänker på när hösten närmar sig är en låååång mörk, kall, blöt, blåsig och deppig period, en lång transportsträcka till det att det förhoppningsvis kanske kan komma lite snö och lysa upp i mörkret. Ja vinter gillar jag, OM vi får lite snö.
I år känns inte hösten lika betungande faktiskt. Jag har lite svårt att förstå att vi faktiskt har kommit så långt som två veckor in i oktober. Det är härligt! Snart går vi mot ljusare tider igen ;)


Kommentarer
Postat av: Janina

Ingen öppnis? :) jag är inte heller så överväldigad i hösten, om det inte vore för de där sista soliga dagarna när luften är så där frisk och härlig. Regn, mörker och första slasket hatar jag!

2012-10-08 @ 14:23:29
URL: http://schanina.blogg.se
Postat av: Katti

Efter 21 december vänder det .... det är bara 74 dagar dit. Förhoppningsvis en del dagar blir snö dessutom.

2012-10-08 @ 17:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0