Ännu en jobbig natt

Fy farao vilken natt det varit!
Albin har velat ätit halv två, fyra, fem och mellan sex och sju någon gång.
Där i mellan har jag sovit riktigt illa och vaknat stup i kvarten.
Vi kan väl anta att jag inte kommer vara på mitt allra bästa humör idag...

När ska han sluta äta nattetid? Dröjer det ända till han börjar äta "riktig" mat i ordentliga portioner?
Ibland undrar jag om hans påkallande av mat nattetid enbart är ett behov av närhet och mys. För inte sjutton kan han hinna bli hungrig varannan timme. Jag känner ju att mjölken finns där och hör att han får i sig den.
Men inte har man tålamodet att försöka söva om en knorrande och ibland skrikande unge flera gånger under natten. Då kör man istället på det säkra kortet och slänger fram tuttarna istället.

Ja vad ska man göra och hur? Det är banne mig inte lätt att försöka förstå sig på en bebis :)


På toppen av det hela drömde jag att jag blev erbjuden att följa med på en resa till Egypten för bara 700 spänn. Men av någon anledning följde jag inte med, men ångrade mig ganska snart då de andra som åkte hela tiden la upp bilder på Facebook. Haha. Märkligt att jag hann drömma nått!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0