Fullt ös hela långa dagen

Oj vilken produktiv dag vi haft här! Det har putsats, fejats, städats, rensats, röjts och slängts saker.
Albins blivande rum är nu så gott som tömt på alla våra flyttlådor. Lådorna hamnade nere i gillestugan istället.
Gillestugan som fått agera möbelmagasin har blivit tömd på bland annat tre gamla soffor som ska till tippen.
Två av de fyra gamla bokhyllorna som stått i vardagsrummet är numer nedmonterade och även de flyttade en trappa ner.
Flyttlådorna har vi stuvat om lite i så några färre till antalet är dom nu.
Tre påsar med kläder, skor och väskor som skall lämnas till Röda korset fick vi också ihop.
Efter allt detta blev det dammsugning och tvättning av golv. Damma gjorde jag någorlunda igår kväll vid halv tio.
Behöver jag säga att vi är varit ganska så trötta här hemma nu på kvällen? :)

Albin har passats av både farfar och farmor under dagen då vi röjt runt.
Först gick farfar ut med honom och gick i över en timme. Tror ni han somnade? Haha nej inte på långa vägar ;) Men farfar fick motion! Så långt och länge har han nog inte gått på bra länge.
På eftermiddagen kom farmor och tog med sig både barn och hund och gick ut. Dom var nog borta två timmar säkert. Under deras promenad somnade Albin men vaknade nästan genast då de var hemma här igen.

Peter lagade sin specialité- tacogratäng och efter det visade vi alla våra bilder från dopet och även andra bilder sedan Albin kom till oss :)

Vid åtta var vi klara, farmor vinkades av och Albin fick en snabbt kvällsbad. Tänkte att det kanske skulle lugna ner honom lite då han var helt upp i varv och hel vild! :) Fungerade bra efter en slurk mat också.

Jag har suttit i soffan med virkning och tittat på Beck. Peter såg typ början. Sen somnade han och ligger fortfarande kvar där ute på soffan och sussar.

Nu ska jag släcka och sova.
Ögonlocken väger bly. Dessutom blir Albin bara mer och mer svår att få att somna om på mornarna nu. Både igår och idag har han och pappan gått upp vid åtta medan jag ligger kvar mer död än levande.
Lyxen att vi kunnat ligga och somnat om till ibland klockan tio tycks bli ett minne blott... Hur ska jag klara det?!

God natt!


Kommentarer
Postat av: Janina

När får jag se doperiet då? :) vi har svårt att få Axel till ro på kvällen nu ist, det som förr bara var att lägga ner tar nu 2-2,5h :/ pappan kommer snart bli flintis.. Skönt att ni kommit igång ordentligt med uppackandet!

2012-09-17 @ 00:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0