Succé

Vi kom iväg till öppna och Albin var nöjd. Sångstunden tycker han är jätte rolig och likaså att iaktta samt gärna känna och kanske smaka på andra bebisar :)

Tidigare ikväll fortsatte jag målandet av spjälsängen. Måla spjälor är inte skoj och lång tid tar det... Men nu är det bara en sista strykning av det hela kvar. Sedan ska det bäddas och förhoppningsvis kommer knoddas sova som en prins.

Nattningen idag gick super lätt! Han fick käk och sedan gick jag och la honom i vaggan. In med nappen och fram med en snuttis. När jag vridit upp speldosan ett par gånger hade han lugnat ner sig helt och låg fint och stilla. Sen sov han! :) Det hela tog max tjugo minuter och inga ledsna miner. Tidigare kvällar har han typ panikskrikit när man lagt ner honom.
Vi ska införskaffa en liten cdspelare tänkte jag. Då kan man trycka igång en skiva med vaggvisor eller saga. Speldosorna slutar ju spela så fort och när de tystnar börjar han åla som en liten orm tills den börjar spela igen.
Tror nog det blir bra :)

Nu ska jag slå följe med mina tre pojkar i sovrummet.

Här är Albins och mitt konstverk. Hans hand och fotavtryck i gips som vi gjorde förra veckan på öppna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0