Min bästa vän traktorn

En mycket härlig dag lider mot sitt slut och ögonlocken är redan ganska tunga på mig.

Therese var här idag och sällskapade med oss några timmar. Mycket trevligt! Får passa på nu när hon fortfarande går sjukskriven efter sin operation.
Till lunch kokade jag ihop min smarriga kräftsoppa, ugnsbakat vitlöksbröd samt testade på en ny liten förrättsliknande rätt som även den satt som en smäck! Till efterrätt blev det fruktsallad. Vi blev mätta kort och gott :) Tog en promenad och satte oss sedan i solen innan hon styrde hemåt.
När hon åkt och Albin vilat färdigt ville han åka traktor såklart, så det gjorde vi en stund innan det var dags att gå in för att börja med middagen. Soppa fanns det kvar så det var bara att steka lite pannkakor också.
Albin tyckte det var mumsigt värre med pannkakor och blev arg när det var slut på tallriken!

Kvällen var jätte varm och skön så vi passade på att vara ute lite till. Jag gav mig iväg på en powerwalk med mina stavar och Albin och pappan åkte lite traktor och inspekterade farfars bygge som för övrigt rullar på bra.

Vid halv sju slog tröttheten till hos Albin och det var dags för pyjamasen. Han somnade relativt lätt idag. Den sista veckan har han blivit lite svårnattad igen och tar gott om tid på sig innan han kommer till ro. Vi tror det är framtänderna där uppe som spökar då han känns rejält svullen på tandköttet. Detta påverkar honom troligtvis dagtid också då han titt som tätt tappar humöret huxflux och ingenting passar honom. Lille gubben <3
Tack och lov sover bra på nätterna återigen och då även i egen säng. Inatt var första gången jag lyfte över honom till oss på jätte länge. Lite mys ändå att ha honom bredvid i sängen!

Nu är det soffan som gäller här. Peter spelar tvspel (trots protester från mig) och jag virkar lite :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0