Nu ska det banne mig bli ordning och reda på torpet!!!

Jag har nu ikväll laddat hem appen Shape up igen.
Den hjälper en att räkna kalorier och ger en bra överblick över hur en dags matintag och motion ser ut.
Jag testade denna app i somras men orkade bara med den 1 1/2 dag ungefär. Då hade jag nämligen dille på knäcke, keso och grav.lax till frukost vilket resulterade i att typ hela min kaloriranson gick åt till enbart frukosten plus att det var semestertid och varenda kotte vet väl att det fikas och äts glass rätt så friskt då. Detta leverne var enbart deprimerande att se i siffror så helvetesappen raderades illakvickt!

Men som sagt, ikväll återinstallerades den efter att jag tidigare idag till min fasa såg för mycket av mig själv i spegeln i provrummet inne på H&M. Ja fy! Ingen rolig syn och nu ska jag ta mig sjutton lägga i en högre växel och känna mig lite mer tillfreds med utsidan av kroppen till i sommar.

Hur jag ska hinna, orka eller lyckas med detta vet jag inte riktigt men jag SKA bara helt enkelt.
Rör på mig gör jag redan flera gånger dagligen och oftast kör jag tre träningspass i veckan. Äter bra tycker jag också att jag redan gör och småätandet av onyttigheter är i stort sett obefintligt i veckorna. Till helgen köper vi hem cola och en påse ostbågar samt kanske fikar någon bulle, men det är ju sådant som man ska njuta av under helgen tycker jag (givetvis i måttliga mängder). Ändå, trots att jag nu de senaste månaderna blivit mycket mycket hårdare mot mig själv med att gå ordentliga dagliga promenader och dessutom börjat träna styrka och tänker lite mer på vad jag stoppar i mig, så visar vågen 1-11/2 kg PLUS och jag känner mig mer och mer obekväm med min kropp igen.
Så ja, detta ska bli spännande att se om det sker någon förändring och framför allt HUR! OM jag nu har psyke nog att använda mig av "helvetesappen" denna gång? :)



Och faktiskt att jag ligger under dagens rekommenderade kaloriintag idag. Bra början! ;)


Kommentarer
Postat av: Janina

Den där appen körde jag också förut, men nästan varje dag hade jag ätit för lite så jag fick fuska och lägga till saker jag inte ätit för att få godkänt :/ skitapp!

2013-04-03 @ 10:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0