Skvätta vatten och pinka på golvet

Efter lunch åkte vi till farmor för att hjälpa henne med att laga staketet lite. Albin gick på upptäcktsfärd ute så det heter duga! Det finns ju så mycket spännande att undersöka :) En tunna med vatten hittade han också och det var jättekul att skvätta!
Fika fick vi också och Albin mumsade i sig massor med smörgåsrån, han fick aldrig nog. Som vanligt.
När vi kom hem igen stoppade jag ner Albin i vagnen och drog iväg på en powerwalk (för att kompensera fikan men den stora bullen och kexen lite iallafall). Sedan satte jag bums igång med middagen då min mage och kropp skrek efter mat! Ugnstekt fläskfilé blev det och det smakade utsökt. Om jag får säga det själv ;)
Efter maten fick Albin leka och busa av sig lite innan det var dags för sängen. Han hann pinka på golvet, käka gammalt torrt ris som han hittade under köksbordet och jaga såpbubblor bland annat.

Nu ligger han i sängen men har ännu inte somnat. Men snart så.



Det har varit underbart ute idag! Visst har det kommit några kalla vindpustar ibland men bortsett från dem har det varit ljuvligt. Man känner direkt att man får mer energi och ork i kroppen till både det ena och det andra. (att man inte hinner med hälften av det man vill och tänkt är en annan historia:)
Sådana här dagar vill man inte gå in och stänga dörren på kvällen, för då är ju dagen slut.


Kommentarer
Postat av: Katti

Sötnosar allihopa, ni är bättre än vårsolen :-D

2013-04-20 @ 20:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0