Veckans vägning

Igår var det måndag och det betyder vägning!
Den gångna veckan har gått fint matmässigt men tyvärr blev träningen lidande mot slutet av veckan då jag i söndags och måndags (igår) var rivig och irriterad i halsen samt att jag haft värk och känt mig jätte stel i ryggen i ett par dagar. Men promenaderna höll jag vid iallafall.

Dessvärre visade vågen igår EXAKT samma som för en vecka sedan! Inte ens ett hekto lättare har jag blivit. Känns lite surt men samtidigt vet jag ju att kurvan inte kan och ska gå rakt nedåt. Bara att kämpa vidare med andra ord...


Matintagen går numer galant och jag känner mig aldrig sådär hungrig som jag gjorde i början.
Nu de senaste dagarna har jag börjat minska ner kolhydraterna till mer än hälften och numer serveras det rejält med grönsaker till middagen (vi åt alltid grönsaker innan också, men inte i denna variation och mängd).
Det känns inte heller längre som jag måste "offra" bort saker att äta utan jag har hittat en bra balans mellan maten och min träning och suget efter diverse onyttigheter är nästan obefintligt nu.

Såklart att mitt matdiagram SKRIKER RÖTT vissa dagar och då oftast på helgerna men jag tar det med en nypa salt för jag vill kunna njuta också :)

Nu håller vi tummarna för att vågen visar minus nästa vecka och att jag känner mig pigg och alert i kroppen så jag kan ge mig ut och träna mera!
Men vill ni veta en sak? Faktiskt att många av mina nya byxor börjar bli lite väl stora över mage, lår och rumpa! :)

Tre veckor har passerat och 1,6 kilo lättare har jag blivit. Ska bli spännande att se vad mätningen säger också. Tänkte mäta mig nästa gång igen om cirka två veckor.

Måste även tillägga att jag känner skillnad vid styrketräningen, speciellt vid arm och magövningarna. Det går lättare och lättare för varje gång! :)


Ingenting är omöjligt ;)


Kommentarer
Postat av: Katti

Grattis, bra jobbat :-) Viktminskningen kan vara lite lurigt för det är viktigt att veta att vatten och fett ersätts nu av muskler och de väger också.

2013-04-24 @ 08:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0