Tisdagseftermiddag

Nu är det eftermiddag igen och på något märkligt vis rullar dagarna på så fort, trots att man inte gör något speciellt.

Albin sov en alldeles för kort förmiddags vila idag igen (precis som igår) så nu är han återigen stoppad i säng sedan en stund tillbaka. Jag är inte säker på om han somnat men det är iallafall tyst där inne så vilar gör han iallafall.
Igår vägrade han vakna när han eftermiddags vilade. Jag började greja med saker för att föra lite liv men icke. Han brukar typ alltid vakna när jag plockar ur diskmaskinen men inte igår. Strax efter halvfyra gick jag in och väckte honom då jag var lite orolig över hur nattningen skulle bli annars och gårdagens nattning blev inte som den brukar. Han tokvägrade och satt bara och skrek/grät i sängen, även fast jag satt bredvid och läste saga samt försökte hålla handen. Efter skiftbyte lyckades tillslut pappan få honom att somna, efter blod, svett och tårar och efter det sov han sedan hela natten inne på sitt rum.
Hoppas inte denna kväll blir lika livlig.

Efter Albins tidigare tupplur plockade jag plötsligt fram dammsugaren och sög av hela övervåningen, med hjälp av Albin såklart :) Dammsugaren är mycket spännande.
Sedan åt vi lunch, tömde, hängde och fyllde en ny maskin med tvätt. Torktummlaren är lite läskig.
Därefter gick vi ut och härjade lite. Idag är det sommar igen! :)
När humöret tröt gick vi in och här är vi nu. Jag har förberett middagen lite och skrivit inköpslista till handlingen imorgon.
Peter ringde för en stund sedan och sa att han blir sen hem. Dom rullar ut gräs idag och det bör bli färdigt så snabbt som möjligt tydligen.



Ett av dagens hyss. Klätterapan Albin


Kommentarer
Postat av: Frida

Ja, det rekommenderar jag :) Finns ju massor med recept. Men i de vi använde så hade man bara i två vitlöksklyftor i den halvfulla ölburken. Den mesta smaken blev då på skinnet. Kanske att man ska ha i nåt mer i ölen eller fylla den med nåt?!

2013-08-21 @ 21:21:10
URL: http://www.fritjoff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0