Underbaraste ungen i världen!

Ännu en sovmorgon!
Jag vaknade när Peter sa hejdå och förvånades över att det inte låg/satt en vaken Albin bredvid mig i sängen men han låg kvar i sin säng och sussade gott. Jag halvslummrade fram till halv nio ungefär då jag var så kissnödig och i stort behov av att titta på den lille sjusovaren :) Jag smyger in till honom och hittar honom liggandes i sängen vaken, knäpptyst och filosoferandes. När han får syn på mig flyger han upp och börjar babbla och peka överallt.
Snällare och enklare unge går nog ta mig tusan inte att finna!
Trots en fullkissad blöja och lite blöt pyjamas chillade han utan några sura miner.
Jag tycker ju att han borde vara hungrig så sent på morgonen också men han har inte speciellt bråttom till frukostbordet, han måste kolla så alla hans saker är kvar och pilla lite med dem först :)
Underbara unge! <3

Efter frukosten fick jag sms om att min son erbjudits en förskoleplats. REDAN!!! Ja jag fick en klump i magen när jag läste det och steget till att "lämna bort" mitt barn kändes helt plötsligt så verkligt! Tack och lov är det långt kvar till årsskiftet! :)
Platsen vi blivit erbjudna är till vårt andrahandsval, fast känslomässigt vårt förstahandsval. Två veckor har vi nu på oss att tacka ja.

Efter promenaden och lite utelek la sig Albin och sov i över en timme. Jag sällskapade med min dator (som är så jävla trög och dum och som jag varit nära att kasta ut genom fönstret 427 gånger de sista åren) och råkade beställa hem en ny tröja till Albin, den var iallafall på rea! ;)

Nu har vi ätit lunch för en stund sedan, varit till brevlådan och lekt lite. Farfar kom nyss hem och Albin var snabb med att följa med ner till honom, så jag ligger ensam kvar på min filt i skuggan.



Albin hittade min sprayflaska med såpvatten imorse och började spraya blommorna på trappan. Varje gång han försökte spraya så lät han "tss tss tss", precis som det låter när man sprayar på riktigt ;)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, han är verkligen den underbaraste ungen! Längtar redan efter små kramar och leenden.

2013-08-26 @ 21:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0