Dan före dopparedan

+ 4 grader, bar backe, blåsigt och med regnet hängades i luften. Är det så det ska vara dagen före julafton? 
 
 
Albin och jag inledde dagen lugnt med frukost först framåt halvtio, fast Albin var inte alls sugen på frukost utan skulle bara leka. Tillslut fick jag honom till bords och han åt upp iallafall hälften av gröten. Sedan gick vi ut på vår långrunda och jag tror ta mig sjutton att min foglossning har avtagit ordentligt för tillfället! Så skönt! 
När vi komm hem igen stannade Albin kvar ute med farfar och hjälpte honom att köra ved. Ganntvillingtjejerna är nu ute här för att fira jul och den ena av dem kom ner och lekte lite med Albin. Det sparkade boll bla. och Albin tyckte det var skoj med en kompis! 
Jag gick istället in och gjorde lite nytta, ringde bla. Försäkringskassan (och det tar alltid tid. Först att överhuvudtaget komma fram och sedan att få svar på sina frågor.)
Albin kom in och åt lunch och nu ligger han och lyssnar på Alfons i sängen. Jag har börjat städningen i källarn inför våra kommande gäster som ska sova där nere. I helgen lyckades vi äntligen få tid till att sätta ihop en hylla där nere och jag har påbörjat arbetet med att återigen försöka organisera oredan där nere. Ser faktiskt redan mycket mycket bättre ut och rummet känns dubbelt så stort. Men det är mycket bråte kvar att sätta tänderna i.... Men nu kände jag att kroppen behövde återhämta sig något. Magen hänger nere vid knäna känns det som och jag blir flåsis för minsta lilla.
 
Såhär går jag klädd här hemma om dagarna har jag upptäckt. Tröjorna räcker liksom inte längre till...
Sexigt va? :)
 
 
En väldigt tråkig sak är att Peters kusin ligger i trolig magsjuka idag, han med familj skulle ju komma hit till oss imorgon. Men jag är faktiskt så hård att jag portar hela den familjen från att få komma in här hos oss imorgon. Jag känner mig INTE laddad för att riskera en magsjuka här i vår familj. Jättetråkigt, men så får det bli. Istället blir vi bara typ hälften som ses imorgon :( 
 
 
En annan sak som jag glömt är att tacka för julkort och klappen som kom på posten för några dagar sedan från våra bloggkompisar! Högst oväntat med ack så roligt! :) Klappen är numer något till bucklad och smakad på ;) Jättetack till er Janina! 

Kommentarer
Postat av: Janina

Tack själva för julkortet som kom idag :) jag började undra om jag detektivat fram fel adress till er men kul att det kom fram!

2013-12-24 @ 00:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0