En eftermiddag på Ikea

Vi kom iväg redan innan klockan tre igår eftermiddag och målet var Ikea. Skönt att klara av det besöket mitt i veckan såhär i juletid!
Albin hade sovit drygt två timmar innan vi åkte så han var verkligen taggad och han babblade konstant hela resan dit och mina öron började nästan blöda ;)
Framme på Ikea gick Albin hela varvet helt själv och det fanns såååå mycket att titta på! Helst av allt hade han nog velat provsitta alla soffor och stolar som fanns i hela affären och provligga alla sängar. Så det tog en liten stund för oss att komma varvet runt :) 
På barnavdelningen tror jag nog han lyckades prova alla sängar och medans han gjorde det sa han hela tiden "doooor" vilket betyder att han är stor, så han känner sig nog redo för ny säng nu :)
 
 
Det var så lugnt och behagligt där inne och det kändes nästan som vi var där ensamma. Ända till vi kom till resturangen och skulle äta deras julbord. Tror nog halva Uppsala var där för att äta middag just igår. Lång kö för att betala och ännu längre kö för att ta maten och när det äntligen var ens egen tur var ju typ allt slut och jag kan ju inte påstå att de skyndade sig direkt för att få fram påfyllning. Men mätta blev vi tillslut och Albin åt "KOJ" (korv) för glatta livet. 
 
en tallrik med korv, köttbullar, skinka och glass. Inte så petnoga tyckte Albin! 
 
Lyckligtvis fick vi tag på det vi åkte dit för också men det var tur att vi inte skulle köpa några "tillbehör" för de hyllorna var helt länsade!
 
du skulle bara veta Albin vad det är i lådorna du sitter på! :) 
 
Hemma var vi lite efter sju och Albin var jätteduktig och höll sig vaken hela resan hem i mörkret. Dock under total tystnad jämfört med resan dit. 
Bums i säng för den lille och han somnade nog på stört. Dock vaknade han igen innan klockan var nio av blåsten utanför. Det piskade i ordentligt i huset och det knakade i väggarna och ven i ventilerna så jag förstår att han tyckte det var otäckt, även jag tyckte det. 
Han satt uppe med oss en stund och sedan provade vi att natta om men det gick åt pipsvängen. Kvällen igår var en repris på kvällen härom dagen.... 
Tillslut kom han till ro inne hos oss liggandes på tvären i sängen liggandes med huvudet på min hals. Inte den bästa ställningen men han somnade ju iallafall och jag bet ihop för att ligga blickstilla ända till han somnat ordentligt men fasiken vad ont i kroppen jag hade! Jag var redan ordentligt mör i kroppen efter allt gående på Ikea samt att min ischias gjort entré igen och att sedan inte kunna lägga sig och ändra ställning efter behov var inte skönt. Även jag lyckades somna tillslut, precis på kanten på min sida av sängen och en Albin som ett plåster på mig på andra sidan.
Det är (oftast) supermysigt när han sover med oss men just nu när jag inte har min kropp för mig själv utan har en inneboende i mig och öm här och var blir det bara en pina tyvärr. En unge på mig och en annan inne i mig resulterar inte i någon skönhetssömn precis. Tur att det inte varar i evigheter :)
 
Som plåster på såren så tog Albin iallafall sovmorgon imorse och slog inte upp sina blå förän klockan 09.04! Dessvärre hade ju jag vaknad en bra stund tidigare och inte lyckats somna om men det var skönt att ligga kvar och dra sig såklart! 
 
Vi gick promenaden efter frukosten och när vi var tillbaka spelade Albin lite fotboll och följde sedan med farfar in till sig. Då gick även jag in och påbörjade det sedvanliga fredagsgörat, lite städ och tvätt och så. Skönt att försöka få sådant gjort innan helgen så man kan ägna den åt roligare saker. 
När Albin kom tillbaka hem tog vi varsin smörgås och ganska omgående efter det hoppade han i säng och efter det har det varit knäpptyst. 
Jag ska nu fortsätta fredagsgörat! Tjing!
 

Kommentarer
Postat av: Janina

Axel och Erik ska också få kök i julklapp :)
(Antar det är det i kartongerna ;))

2013-12-15 @ 23:06:37
URL: http://schanina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0