Jag ser det snöar!

Igår hade Albin fått för sig att det skulle vara en traktor i paketkalendern så ni kan ju tänka er besvikelsen när det enbart uppenbarade sig ett par vantar innanför pappret. Inte blev det bättre av att hans humör redan var på botten och precis allt var pest och pina, förutom middagen som bestod av klyftpotatis, falukorv i senapssås och kokt broccoli! :) 
Ja, eftermiddagen var en ordentlig pärs igår, sömnbristen från natten gjorde sig ordentligt påmind och vi fick allt känna att vi levde här hemma. Han höll med nöd och näppe sig vaken till julkalandern var slut och efter det slocknade han omedelbums och sov pipfritt heeeeela natten! 
 
Imorse hade vi farmor här redan vid halvåtta. Hon skulle ut i skogen och hugga sig en gran så hon kom förbi oss innan. Hon tog omhand om Albin och alla hans morgonbestyr medan mamman fick sköta sig själv i lugn och ro. Lyx! När vi åkte iväg till Öppna tog hon dessutom med sig jycken ut till skogs så han blev ordentligt rastad. Han har i flera dagar velat gå skogsvägen men jag har inte den orken längre utan vill hellre hålla mig till den asfalterade vägen och dra Albin i vagnen på. Men idag fick han äntligen ge sig ut till skogs! :)
 
På Öppna var det bara jag och Albin igen. Börjar ju bli en vana nu tyvärr. Efter bara en timme där sänkte Albin lektempot rejält och ville komma för att gosa stup i kvarten. En riktigt liten tröttiskille. Vi städa iordning och åkte hem tidigare än vanligt. Hemma var farmor fortfarande kvar till Albins glädje! Han åt lunch och hoppade sedan i säng. 
Jag hade bett farfar komma in och sitta "barnvakt" medan jag åkte för att handla och skjutsade samtidigt hem farmor.
Vilken lyx det är att åka och handla helt själv! Som att åka på semester typ :) Jag var borta knappt en timme och Albin hade somnat och sovit utan ett ljud. 
 
Det väntas ju oväder nu i eftermiddag så det var skönt att få handligen överstökad och påfyllt här hemma ifall vi blir insnöade ;) När jag kom ut från Ica hade det börjat snöa friskt och nu är marken vit på riktigt. Mig gör det bara gott med snön, jag tycker om den men blåsten som vi väntar nu framåt kvällen slipper jag helst!
 
Årets första snö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0