Mitt i veckan

Ja nu har det hunnit bli kväller igen! Även denna dag har bara försvunnit.
 
I förmiddags styrde jag och Albin in mot staden för att uträtta lite ärenden. Bla. så var vi på banken och satte in Albins sparbössepengar på hans sparkonto. Så nu ekar bössan tom och behöver fyllas på igen! ;) 
Nästa stopp blev mataffären för lite nödvändig men ack så tråkig matinhandling. När vi kom ut till bilen igen hade någon parkerat så pass nära oss att jag aldrig skulle få in Albin från hans sida. Jag bara ÄÄÄÄLSKAR när det är så. Eller inte! Trassla in en trött och inte alls samarbetsvillig unge från andra sidan i baksätet och försöka få honom att sätta sig i sin stol är inte det lättaste, speciellt inte när man själv känner sig lika smidig som ett kylskåp. Tillslut fick jag honom på plats och fastspänd iallafall. 1-0 till mamman! :) 
Eftersom Albin tjatat om "bappa" ända sedan han gick upp imorse ringde jag honom och hörde var han var och vad han gjorde och bestämde att vi skulle åka förbi och hälsa på. De höll på att elda för fullt och det var varmt och gott att sitta där på en stubbe en stund och Albin var nöjd att få se "bappa" samt att "köra" lilla traktorn.
 
 
 
Hemma igen var vi inte förän halvfyra och då kommer jag på att jag faktiskt inte ätit något sedan frukosten!!! Bråttom att få till lite middag med andra ord! Till Albin hade jag med mig både smörgås och frukt när vi var iväg så han gick det ingen nöd på. 
Efter en utsökt spagetti och köttfärsås och lussebulle och pepparkaka till efterrätt var vi alla på banan igen.
Kalendern öppnades som vanligt och innehöll en necessär som var roligare att användas som "yssa" (mössa). 
Vid halvsju tog orken slut fullständigt för den lille så det blev hopp i säng innan julkalendern idag. Inte konstigt då han sovit knappt tio minuter i bilen på hela dagen idag. 
När jag en halvtimme senare kikar in på honom snarkar han så gott utan minsta hjälp eller handhållning. Duktig kille! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0