Poliser behöver också bada ibland

Albin och jag åkte in till staden för att handla lite efter lunch och på hemvägen stannade vi till hos syssling P för en lekstund. Och ja, det lekts friskt och jag fick bära med mig mitt barn när det var dags att åka hemåt.
Middagen slängdes ihop snabbt och Albin hävde in i stora lass så han blev stoppmätt tror jag.
Pappan i huset däremot avstod maten då han är iväg på julbord med jobbet just nu. (vem bjuder ut oss föräldralediga på ett trevligt julbord?!) Nog blev det lite ledsna miner när det sas hejdå, fast det gick över fort och då började istället hunden yla av hussesaknad....
Albin hoppade i badet och satt och plaskade i evigheter. Helt perfekt för mig då magen verkligen har suttit ivägen idag och jag har varit hundra gånger osmidigare än i vanliga fall. Först tänkte jag skippa badet idag då jag trodde det skulle bli för jobbigt att hänga över badkarskanten men det gick bra! Jag stoppade i ungen, satte mig själv på en pall bredvid och bara tittade på :) Lite soffmys tillsammans med julkalendern hann vi med innan det var dags för sängen. Nu hoppas vi på att gårdagens dumheter inte upprepas ikväll! 
När barnet var i säng passade jag på att veva ihop världens enkalste julgodis- mintkyssar. Imorgon ska det toppas med choklad sedan är det klart! :) 
 
Jag hade tänkt köpa något gott till mig själv att smaska på nu när jag sitter här ensam men det glömde jag bort totalt när vi var i affären så jag får istället rota i skåpen och se om jag hittar något som faller mig i smaken.
 
 
Min nybadade lille polis 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0