Vecka 29

Nu är vi väldigt nära vecka 30 och då känns det lite som att nedräkningen börjar. Läskigt nog.
 
Den gångna veckan har varit mycket bättre än förra och jag har inte alls känt mig lika otymplig, sprickfärdig och full i magen. Otroligt skönt!
 
Vissa gånger under dagen är Tvåan väldigt aktiv där inne och det känns som magen står åt alla håll och kanter.
 
Promenaderna blir bara jobbigare och jobbigare och efter att vi gått någon kilometer får jag alltid ett jättehåll långt nere i magen på höger sida. Det är riktigt obehagligt men efter en stund släpper det tillslut.
 
På ett sätt känns vi väl förberedda för Tvåans ankomst, vi har ju det mesta sedan Albin föddes, Syskonvagnen står nu mer nere i källaren och väntar, jag har virkat en filt och babyskyddet/bilstolen har vi köpt från släktingar. 
Men på ett annat sätt så känner jag mig helt oförberedd och drabbas av lite dåligt samvete då i stort sett inget nytt har införskaffats till den lille. Tycker det känns lite orättvist mot Tvåan att bara få ärvda saker från storebror men samtidigt känns det också jättebra att sakerna kommer till användning ännu en gång. Det enda som vi köpt just specifikt till Tvåan är en mössa och en scarf. 
Nä, jag måste lugna mitt sinne och införskaffa iallafall lite nytt! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0