Vecka 31

Nu känns det som att magen sitter långt upp i halsen och då främst på kvällarna när jag går och lägger mig. Andas och känna att man får i sig tillräckligt med luft är en pärs. 
Att bara ha en kudde under huvudet blir alldeles för lågt och har jag istället två så blir det på tok för högt....
Jag har supersvårt för att somna på kvällarna nu. Kan ligga i flera timmar och snurra runt utan att vare sig somna eller ligga bekvämt. När jag sedan väl har somnat hinner jag vakna ibland säkert tio gånger innan det är morgon. Oftast vaknar jag för att kroppen vill ha hjälp att vända på sig. När jag vaknar framåt morgonen, vid typ femtiden är oftast även Tvåan vaken och dansar runt där inne :)
 
Svanskotan har också börjat ömma och vissa dagar är det svårt att sitta skönt.
Näsan har jag varit fruktansvärd torr i sedan första dagen som gravid nästan. Slemhinnorna har varit helt uttorkade och jag har vaknat på nätterna av att jag har ont i näsan och jag har blött oerhört lätt. Men härom dagen var jag på apoteket och köpte mig en spray bestående av sesamolja som smörjer upp borrarna och redan efter första gången jag använde den märkte jag stooor skillnad! Vilken lycka! :) Nu känns jag nästan som vanligt i näsan igen så länge jag använder sprayen vill säga. 
 
 
I det stora hela märker jag inte av magen så speciellt. Den sitter där den sitter liksom. Visst är det jobbigare att böja sig ner och så men det är ändå nästan så att jag får gå till spegeln för att se att magen faktiskt är så pass stor som den är.
Liv och rörelse är det där inne iallafall! 
 
Jag kan fortfarande inte förstå att det är så kort tid kvar innan vi får träffa vår Tvåa!!! 
 
 
Denna vecka är jag modig och visar er en bar mage ;)
 
 
 
och NEJ! jag känner mig inte "gravidvacker" på något vis alls! Tyvärr....
Känner mig enbart stor och fläskig. 
Jag hade hoppats på att denna graviditet enbart kunde sätta sig som en fin kula fram på magen men så blev det ju icke. Jag får helt enkelt acceptera att hela jag blir gravid när jag är gravid. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är gravidvacker!

2013-12-20 @ 13:21:54
Postat av: Anonym

Du ser då helt underbart fin ut! Förstår att det är jobbigt dock :/ det är skapligt bekvämt mellan v20-28 sen är det inte roligt mer. Snart kommer lilla filuren iaf :) spänd på vad det blir?

2013-12-20 @ 15:41:13
Postat av: Anonym

Anonym= janina ;)

2013-12-20 @ 15:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0