Enformigt är bara förnamnet, men det är bra underbart ändå!

Och så var det nästa natt igen. Hela familjen sover utom jag, som vanligt. Trots att det varit en riktigt tröttisdag och jag har gäspat så tårarna runnit så kan jag såklart inte somna nu ändå. Även det som vanligt.

Dagarna går så väldans fort och jag kan inte förstå varför? Man gör ju typ inget annat än matar, leker, söver, byter blöja, matar, leker, söver, byter blöja osv. Man hinner inte ens få långtråkigt fast att det är samma visa varje dag. Och tur är väl det! :)

Vi är inne på fjärde dygnet utan att amma och det går fortfarande jätte bra! Natten fungerade jätte bra och jag kan inte minnas att jag vaknat till lite halvt mer än någon enstaka gång bara och jag har inget minne av att han legat som ett plåster på mig heller. Eller också är det så att jag helt enkelt vant mig och knappt märker av det längre.
Dock sov han i vår säng från typ elva då han vaknade till och hade inga planer på att sova vidare i sin säng. Men hellre ha honom sparkandes mellan oss än att ta den långa faighten med att försöka söva om honom i egen säng. En sak i taget känner jag och säkert Albin också! Nu ska vi vänja oss helt med att inte nattäta och tutta utan sova istället och helst HELA natten. När det sedan sjunkit in och fungerar bra, ja då tar vi faighten med att sova i egen säng hela natten. Har vi tur kanske det kommer automatiskt?

Mina tuttar mår lite bättre iallafall! Men dom är riktigt riktigt ömma och det är en svidande känsla både i och utanpå. Dom är inte riktigt lika stenhårda och knöliga längre utan har börjat förstå att det är slut på mjölkandet och dags att vila :) Det går åt rätt håll alltså!

Ett par gånger under dagen idag har Albin nog varit lite sugen på att tutta. Han har kommit till mig och velat upp i knät och haft siktet inställt på tuttarna. Men när tröjan förblivit neddragen och mjölkbaren stängd har han accepterar läget utan protest och enbart lutat sig mot dem en liten stund och sedan gett sig iväg och grejat med sitt igen. Han är bra söt den där ungen!

Nu ska jag se om jag kan hitta något bra att se/lyssna på och förhoppningsvis somna till.
GOD NATT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0