Mamman är slut efter bara en dag

Jag har velat fram och tillbaka idag om vi ska ge oss iväg till simhallen imorgon och tillslut packade jag vår badväska! Efter en liten konsultation med syrran och bekräftande att jag tänkte "rätt" så åker vi och simmar imorgon. Vi missade ju terminsstarten förra veckan pga. Albins förkylning så det vore ju jätte tråkigt att missa ytterligare en lektion. Men eftersom han inte hostat något under dagen idag och han varit hur pigg som helst så är det nog ingen fara på taket att bada. Dessutom har han inte hostat något nu ikväll, sedan han somnade vid halv åtta *peppar peppar*.


Att vara ensam hemma igen hela dagarna med den lille vilden känns vill jag lova! Han är inte stilla många sekunder och han tänker ju inte stanna där jag tycker han kan vara. Allt ska det pillas på. Jyckens mat och vattenskål ligger väldigt risigt till nu för tiden, men hittills har vi klarat dom. Fjärrkontrollerna är tydligen jätte intressanta och framför allt goda! Och han vet så väl att de brukar ligga uppe på soffbordet. Att stå och gå fram och tillbaka vid tvbänken är himla skoj och har han tur kanske han hinner nudda tvn innan någon ser och ryter till.
Alla hans egna leksaker är inte alls intressanta eller goda längre. Förutom bilen då såklart! Den är det roligaste av allt inne i hans rum och han vet så väl att man ska sitta uppe på den och hålla i ratten. Det är nästan att han till och med kommer upp på den själv, men det är lite lurigt eftersom den rullar iväg så lätt. Idag satt han på den och gungade fram och tillbaka med kroppen så pass att han lyckades backa en bit.
Ute i köket är det jätte kul att snubbla runt under köksbordet, bland alla ben. Kökssoffan är lång och bra att gå längs med och på den ligger det tidningar som är roliga att dra ner på golvet. Och att stå vid trappan och slita i grinden och spjälorna är också en favorit syssla.

Jag kan/vågar inte släppa honom med blicken alls knappt för han hittar hela tiden något han inte bör hållas med hur förutseende jag än försöker vara. Snabbt som sjutton kryper han iväg också och på bara några sekunder har han förflyttat sig från vardagsrummet och ut till köket.

Jag försöker låta bli att vara för hönsig. Ett barns kropp är gjort för att kunna ta smällar och jag tycker faktiskt att jag lyckas oväntat bra med den biten! Idag tex. tappade han taget på kökssoffan och trillade rakt bakåt och slog bakhuvudet i golvet. Så länge jag inte "daltar" eller börja tycka synd om honom så kommer han liksom av sig i början av hans eventuella tjutande och glömmer bort vad som hände och ger sig på något nytt sekunderna efter.
Tack och lov har vi inte så stenhårda golv heller vilket är tur för den här lille grabben slår sig/trillar/ramlar otaliga gånger på en dag.
Han är tuff!
Det är svårt att trötta ut honom också. Det är mer han som tröttar ut mig. Haha. Men efter många turer mellan rummen här hemma med Albin i täten och jag efter klädde jag på ungen igen och satte honom i pulkan. Vi gick en sväng, stannade och pratade med en granne och tittade på när farfar snickrade. Efter det gick vi in och åt lite mat och efter det somnade han nästan ovaggad och sov cirka en timme. Då kunde jag äntligen borsta tänderna, duka av bordet och plocka in i diskmaskinen.
Lagom till pappan kom hem vaknade den lille vilden igen och höll sin far sysselsatt ända till läggdags.

Nu ska jag släcka och sova så vi kommer upp i tid imorgon för att hinna iväg till simhallen.

Natti natt


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja du, det händer mycket och fort med den lille mannen nu. Han är så duktig. Lycka till i badet idag!

2013-01-15 @ 06:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0