Mattips och fin besök

Vi fick fin besök från storstan tidigare ikväll! Jessica och Peshraw kom "förbi" på en kort fika samt lämnade min älsklings pepparost som hon var omtänksam och köpte i Finland när de var där över julen.

Albin flirtade ju på för fullt givetvis och lattjade lite med Peshraw.

Jag hoppas vi ses snart igen, en lite längre stund!


Vill passa på att tipsa om en mycket enkel och god middag igen!
Det är en sådan där "man tager vad man haver" rätt :)

Jag skivade ett paket grillkorv och ett paket bacon och stekte dem.
Samtidigt rörde jag ihop cream fraîche med en bit ädelost och pepprade lite (hade nog blivit lite godare om jag hade haft matgrädde istället för cream fraîche).
När osten smält rörde jag ihop det stekta och såsen.
Till detta serverades pasta.

Det blev faktiskt riktigt gott och uppskattades här hemma!
Och gillar man inte ädelosten går det nog jätte bra att byta ut den mot tex. pepparrot eller senap.

Testa vett ja! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0