Rutten

Det sas att de kunde bli ner mot -30 grader här idag, så när termometern visar ynka -8 är det ju nästan rena sommarvärmen ute! Jämförelsevis iallafall :)

Jag har ruttnat på vintern, kylan, alla kläder och allt bök som det medför! Ja, jag gillar vintern och snön egentligen men när man har så här små barn blir allt så omständigt och tidskrävande. Att klä på alla kläder under protester och gap och skrik är ingen dröm dag ut och dag in. När han väl är påklädd sedan och vi är ute är det frid och fröjd igen. Tack och lov! Och att bära en nästan tio kilos unge med en glatt overall mot min egna glatta jacka, lite vantar på det, några isfläckar och ett par väskor/påsar att bära skulle ju få vem som helst att balla ur.
Sådär var det igår till och från simhallen. Att inte längre kunna bära ungen i bilstolen gör allt lite mer krångligt och planering är ett måste!
Muskler lär jag väl få iallafall. Fast idag har jag mest bara ont i några muskler bak i ryggen.


När jag blir rik, då köper jag mig ett litet hus i värmen och spenderar större delen av vintern där!


Så här coolt somnade coolingen idag! Rumpan upp i vädret och armen utanför.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, ni har en riktig cooling

2013-01-23 @ 13:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0