Sova sig yr

Det är dåligt med uppdateringar här nu i helgen...

Igår var vi som sagt på stan och traskade runt typ hela dagen. Jag, Albin, syrran/moster och mamma/mormor. Vi fyndade reakläder för glatta livet. Det bästa kapet gjorde jag nog på New Yorker, ett par jeans, ett par andra brallor, ett par trosor och ett diadem för ynka 140 spänn. Det är roligt att shoppa! :) Hem kom jag med fyra(!) par byxor, en tröja till Peter, en body till Albin, strumpbyxor och bh bland annat.
Albin var på gott humör hela dagen trots minimalt med sömn och nästan enbart stilla sittande i vagnen. Lättare unge att ha med sig överallt får man nog leta bra länge efter för att hitta!
Väl hemma vankades det kalas. Mamma/mormor och moster Helen fyllde ju år i veckan och bjöd på god mat och tårta.
Vid elva gjorde vi natt, proppmätta och tröööötta.

Vi har i vanlig ordning sovit tre personer i vår 120 säng här. Det blir ju ingen skönhetssömn direkt. Mer säger jag inte :)
Albin vaknar mellan tio och tolv varje kväll/natt och tänker inte somna om i sin säng. När han sedan landar mellan oss slocknar han på stört! Ganska mysigt ändå <3

Idag blir det nog inget annat än hemresa. Hittills har vi inte kommit längre än till soffan halvt tittandes på skidorna på tvn.
Albin väckte oss redan vid sju imorse. Vi lyckades hålla kvar honom i sängen ett tag och sedan kom mormorn och hämtade honom när hon vaknat och varit ute med jycken. Ja, vi har det bra här!
Jag och Peter somnade om och vid tio vaknade jag abrupt från en dröm och var helt yr i bollen. Usch vad obehagligt det var och samtidigt var jag så kissnödig att jag var tvungen och gå upp genast.
Albin åt frukost med mormor och morfar och röjde sedan runt, i vanlig ordning.
Nu sover han sött i vagnen och laddar batterierna.



Sociala klubben ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0