Ungen är makalös

Efter att ha sovit dryga timmen uppdelat på två lurar idag tog nattandet över två timmar nu ikväll. Trots kass sömn inatt och sjukdom så vill ungen ändå inte sova. Gaaah! Men nu så, nu sover han och det i hans egen säng till på köpet. Faktiskt att tragglandet gick hyfsat lugnt till idag. Några få sura miner korta stunder men annars satt/stod han i sin säng och pillade med sina nappar eller sitt käresta mjölkpaket.

Vi vuxna har också tackat för ikväll och gått till sängs.
Dagen har varit ganska så seg efter sömnbristen inatt och det har inte blivit så mycket gjort.
Farmor var hit efter jobbet så middag fixade vi ihop iallafall och bjussade på. Hon hade med sig lite prylar och gav mig instruktioner hur jag ska använda dem för att försöka bli människa igen efter barnafödande, amning och vakande m.m. Jag har redan hunnit använda skrubbhandskarna nu när jag duschade och smörjde sedan in mig med riktigt fet kräm! Jag känner mig redan lite fräschare :)

Nu har han hunnit vakna igen. Näsan är täppt och det är otäckt att vakna och inte kunna andas ordentligt. Men nu har vi kört en omgång med nässugen igen och tuttat lite så nu är ron snart tillbaka, fast med en unge i vår säng nu.

Förkylningar borde vara förbjudna på småbarn!


Bild från vår promenad tidigare idag


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag är så glad för att du har en så omtänksam svärmor.

2013-01-09 @ 13:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0