Vi firar 1 år med blogg!

Idag är det ett år sedan jag startade denna blogg så vi har haft lite jubileumsfirande här hemma med pannkakstårta till middag!
 
 
 
Anledningen till att jag startade upp bloggen var delvis för att våra nära och kära som vi ej träffar så ofta tyvärr, skulle kunna vara delaktiga i vår graviditet och sedan på håll kunna följa oss och vårt liv som nyblivna småbarnsföräldrar och en annan anledning till att bloggen startades var att för om några år kunna klicka tillbaka för att läsa och minnas. En modern dagbok helt enkelt! Och därav också det oftast vardagliga snacket om allt från kvällsmat, bajsblöjor, virkning och städning.
 
Jag satt själv och bläddrade tillbaka härom kvällen och läste bland annat om tiden då vi otåligt väntde på att vårt knyte skulle behaga komma ut till oss i stora vida världen. Det känns redan som en hel evighet sedan.
 
Vi har inte överdrivett många läsare här på vår blogg men jag vet att de flesta av er läsare är väldigt trogna sådana och det känns kul! Så gott som dagligen är det en eller ett par komentarer om något man skrivit och det är det som peppar en att fortsätta pladdret om allt och inget.
 
(länk till det första inlägget: http://jochp.blogg.se/2012/january/ )
 
 
Den andra anledningen till att vi firar lite är för att Peter fått jobb igen. Han börjar redan på måndag!
Är man en duktig snickare behöver man inte gå utan jobb länge och min snickare är en duktig sådan.
 
 
Märkvärdigare än så var det inte och jag visste att er nyfikenhet skulle triggas. Hahaha
 

Kommentarer
Postat av: Janina

Grattis till Peter och grattis till bloggen! Följt dig sen maj-juni iaf och det är kul att följa er :)

2013-01-10 @ 20:00:08
Postat av: Mamma

Grattis Peter! Klart att en så duktig kille inte får gå hemma och lata sig.
Och bloggen vet du redan att vi uppskattar mycket!
Ni känns lite närmare än 30 mil när vi kan läsa och se hur ni har det.

2013-01-10 @ 21:28:39
Postat av: Katti

Det är verkligen en rolig idé och väldigt uppskattat från första dagen. Som svärmor vill man inte ringa dagligen och kolla hur det är. På det här sättet fick jag verkligen mitt lystmäte och slapp vara påflugen. Tusen tack för all tid och energi du lade på att hålla igång. :-)

2013-01-11 @ 07:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0