Söndag när den är som bäst

En riktig söndag har det varit idag. Jag har inte ansträngt mig alls i onödan.

Som tidigare nämnt startades ju dagen innan klockan hunnit slå sex och det var väl inget vi jublade över precis, men när ungen studsar som en studsboll i sängen och på oss finns det tyvärr ingen annan utväg än att gå upp. Eftersom vi bägge var vakna efter allt påpucklande kunde vi ju lika gärna göra sällskap. Albin var pigg som en lärka vid köksbordet medan vi mest muttrade och gäspade.
Det positiva med att skitungen vaknade så tidigt var att han nog sovit minst tre timmar uppdelat på två gånger under dagen och vi har inte behövt kämpa med att få honom till att somna. Vilken underbar känsla! :)

Till mellis/lunch kokade vi ihop lite blåbär och åt tillsammans med mandelbeskvier. Riktig vasaloppsanda här idag.
När de första åkarna åkt i mål klädde vi på oss och gick ut hela familjen. Det blåste sviiinkallt tyvärr så det blev ingen längre vistelse ute i solen tråkigt nog.

När Albin tupplurade sin andra gång la vi oss också och slumrade lite faktiskt. När Albin började vakna rusade Peter in och lyckades få honom att somna om säkert en halvtimme till och så även jag. Det var skönt! Jag vet inte när jag vilade lite middag sist?!

En tur till farmor har vi hunnit med också och Albin höll henne sysselsatt så hon sover nog gott inatt :) Tack för dom goda kroppkakorna!

Halv tio gick jag och Peter för att lägga oss och innan jag ens hunnit borsta tänderna vaknade Albin och tyckte att han sovit färdigt i sin säng....
Så här ligger vi nu hela familjen i en och samma säng och jag med rumpan utanför kanten, som vanligt.

God natt!


Två killar som otåligt väntar på farmors mat :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0