Prataprataprataprata och prata lite till

Albin pratar och pratar hela dagarna. Det är dock fortfarande lite svårt att förstå allt han säger men några ord går att urskilja!

"Titta"/"tiiiitta" är ett ovanligt populärt ord som tycks fungera till det mesta. Han pekar på saker och säger titta eller kommer för att visa upp saker och säger titta. Fast det går lika bra att säga titta både nu och då :)

"Kisse"/"Tisse" började ploppa ut ur den lille munnen helt plötsligt för någon vecka sedan och användes då flitigt till både hunden och katten samt till bilar och träd med mera :) Men nu de senaste dagarna har ordet legat på vila tror jag då jag inte hört det.

"Mamma" och "pappa" började han att säga för bra länge sedan och sedan dess har dessa ord inte behövts upprepas enligt herrn. Men igår fick jag äntligen höra det vackra ordet "mamma" igen! :) Inte direkt riktat till mig men ändå.


Brumma som en bil blir han numer aldrig mätt av att göra och har även lagt till ett nytt ljud som låter lite mer som en trumpet. Han är så söt när han traskar runt och fixar med sina saker och trumpetar lite! <3


Vad blir nästa ord att månntro? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0