Ångest delux!

Vi mår fortfarande bra här hemma så vi klarar oss nog denna gång. Skönt!
 
Det har varit ännu en bra dag och Albin har varit på strålande humör. Jag är och har varit öm hela dagen men det har iallafall hållit sig i hyfsat skick. Efter middagen stängde jag in mig i sovrummet för att vila kroppen lite. Gick sådär, Albin stod på andra sidan dörren och bankade och tjöt för att han inte fick komma in. När han väl fick det for han som en tornado i sängen och vände halvt upp och ner på sovrummet ;)
 
 
Igår insåg jag att det bara är drygt en ynka månad till som jag och Albin är hemma tillsammans på heltid. Snacka om ångest!!! Jag vill inte lämna bort mitt barn och låta någon annan ta hand om honom. Jag vill vara med honom JÄMT! Usch, jag vill inte tänka på det. Det positiva är ju att han bara kommer vara borta femton timmar i veckan, resten av tiden är han MIN! :) 
 
En annan tråkig sak jag läste igår är att det kommer bli ont om förlossningsplatser i Stockholm i början på nästa år och just BB Stockholm, där Albin föddes och som vi gärna vill komma till även denna gång, kommer sakna ungefär hälften av sin barnmorsketrupp pga. uppsägningar. Kul kul! Jag som hela tiden tänkt att vi slipper vårträngseln på förlossningen denna gång. Men icke.
Aja, det löser sig. Vi har ju bevis på att det går lika bra att föda hemma :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0