Oturens kväll

Har precis parkerat mig i soffan efter att vi nyss kommit hem efter en kvällshandling som omväxling. Albin har precis hoppat i säng och Peter häckar nere i pannrummet och eldar.
 
Vi sköt på handlingen till kvällen för att Peter skulle in och köpa bilen han var och kikade på i helgen, så vi åkte in alla tillsammans direkt när han kom hem från jobbet. På vägen in till Norrtälje blev Saaben en sidospegel fattigare i en himla smäll! Jag har  sedan innan respekt för den där vägen, smal och kringelikrokig som den är och inte blir det bättre av alla andra dårar man möter som varken håller åt sig eller saktar ner när man möts. Och idag small det! Peter höll åt sig så mycket han kunde och hade saktat ner. Idioten vi mötte höll varken åt sig eller saktade ner och tjongade in i vår spegel med en jävla smäll! Spegeln vek in sig och det var nog på håret att fönster rutan faktiskt höll. Spegeln gick i tusen bitar och likaså höljet. Vi stannade till vid vägkanten och så att även den andra bilen gjorde det längre bort bakom ett krön. Peter gick ut för att titta på skadorna och under tiden försvinner den andra bilen bort i mörkret. Vi vänder om, stannar och plockar delar på vägen, både från oss och den andra och åker tillbaka för att se om den andra bilen stannat till längre bort men icke!  Fy fan för sådana idiotiska ynkryggar!!!
Både Peter och jag har som (o)vana att läsa registreringsskyltarna på bilar man möter men i mörkret är det inte optimalt att göra det så varken han eller jag la ju märket till det just denna gång såklart. Typiskt nog. 
 
Bilköpet och mathandligen gick iallafall bra och innan vi åkte hem stannade vi till på Donken för kvällsmat. 
På hem vägen möter jag världens största traktor med världens största släp efter i en kurva dessutom! Det var bara att lägga i backen och försöka backa i beckmörkret och hitta en liten ficka. Men det gick bra :) Och resten av resan hem gick också bra. Så även för Peter i "nya" bilen.
Imorgon ska jag ringa och ställa av min gamla fina pärla. Den får inte ens tjäna som jobbpendlarbil längre. Vad vi ska göra med den återstår att se.
 
Nu ska jag titta klart på Bonde söker fru.
 
 
 
 
 
Pussel är något som Albin börjat intressera sig för nu bara de sista dagarna och han är redan en hejjare på det! Vilken tur att jag råkar veta att tomten kommer med nya pussel så han slipper lägga ett och samma varje dag ;) 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt att det inte blev värre! Och grattis till nya bilen. Lilla pärlan har kanske ändå gjort sitt. Den har ju funkat bra i alla år.
Duktiga Albin. Han har tålamod som sin mamma. Du var också en hejare på pussel.

2013-11-27 @ 21:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0